Massa 10Gb hårddiskar över - Vad göra?

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Tjena mors..
har en massa (~15) 10Gb (någon är nog på 8Gb) hårddiskar liggandes efter att ha chippat och bytt disk på några Xboxar.

Nu är frågan vad fan ska jag göra med dem?
De ligger mest och tar plats..

Koppla ihop med något RAID-kort?
Skänka till behövande barn i Afrika?
Träna kast med liten hårddisk?
Tejpa eldflames på och sälja dyrt?
Inte tejpa på och sälja seriöst istället? (hur mycket isf? 50-100pix?)

Någon som har en idé, eller någon som har användning för någon? :rolleyes:

Koppla ihop 15 diskar med Raid är nog inte att tänka på om inte din plånbok råkar svälla över med pengar.

Jag röstar på eldflames

Slå folk med dom.
Släng dom.
Sälj dom.

Ta en 100 spänn stycke eller nått, man köper iofs en 160 gigare för 700-800 spänn.

Jag ger 10 spänn för en.

Jag tar gärna ett gäng till min stackars server med 6gb alltsomallt så man kan börja hosta filmer på "allvar" igen.. :) :rolleyes:

Sätt ut annons på dom i en lokaltidning tex. Man ska komma ihåg att den absoluta majoriteten av människor i sverige inte sitter och kollar prisjämförelser på nätet varje dag och håller sig uppdaterade om en viss hårddisk tappat 7kr i pris sista veckan. Dom värdesätter istället enkelheten och tryggheten i att
bara slå en ringal med telefonen och sedan åka en liten söndagsutflykt med bilen för att hämta hårddisken själva.
Du kan säkert sälja dom för 200kr/st eller mer utan problem om du bara undviker
annonsplatser som frekvent används av snåla datanördar som prisjämför i 3veckor av sin lediga tid innan dom bestämmer sig för att handla från nordpolen för det är 12kr billigare.

Bikerbitch skrev:
Min dator har bara 7 GB totalt. Jag tar en gratis tack :rolleyes:

7 giga? hmm det va inte mycke..en maskin du bara surfar på då eller? jag har 120 och funderar på en extra 160gb :tungan

Trango_B skrev:
Du kan säkert sälja dom för 200kr/st eller mer utan problem om du bara undviker
annonsplatser som frekvent används av snåla datanördar som prisjämför i 3veckor av sin lediga tid innan dom bestämmer sig för att handla från nordpolen för det är 12kr billigare.

Haha, känner igen mig där...bortsett från datornörd då!

Så fort jag skall köpa något så jämför jag priser från sajter över hela globen i princip, både när det gäller mc-utrustning och teknikprylar. Halva nöjet med att köpa något är ju att hitta det bästa och till bästa möjliga pris!
Kommer t.ex. spara minst en tusing på att köpa en styrdämpare från staterna! Och en tusing till på att köpa ett GeForce 6800GT därifrån...hehe, en stackars student som skall köra Rookie 600 gör allt för att spara en slant... :hihi

Japps.... Skänk till Cayle va en bra idé. Då kommer dom till nytta & nöje för alla SH'are.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN