wannagofast
Ny medlem
Men.. vad vill de mig, alla dessa gula blommor??
Någon där ute som har tips på hur man slipper dessa i "greenen"??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du dem på gräsmattan?wannagofast skrev:2160991Men.. vad vill de mig, alla dessa gula blommor??
Haha.. inga dåliga "vapen".. (bensin & eld)Rohlen skrev:2161014Har du dem på gräsmattan?
Har faft problem med sånt gult äckel mellan stenplattor. Ättiksprit/salt/bensin och eld funkar bra.
Rohlen skrev:2161014Har du dem på gräsmattan?
Har faft problem med sånt gult äckel mellan stenplattor. Ättiksprit/salt/bensin och eld funkar bra.
Hmm.. så ättika funkar!?Kawwa skrev:2161027Hehehe, droppar man på "ren" ättikssprit (den som man köper på konsum, 12% tror jag) så ser man när växten dör!! Den vissnar på typ 30 sekunder.....
Spä ut den 12%?:iga ättikan 1:10 så blir det bra ogräsbekämpning. Strunta i bensintipset! Häll bensinen i tanken istället!!!!
Ljunghusen skrev:2161044Gör vin på dom
Jodu, är det något jag hatar och har personligt krig mot så är det maskrosor och Kanadagässwannagofast skrev:2161026Haha.. inga dåliga "vapen".. (bensin & eld)![]()
Jag och polarna försökte göra "vin" på det mesta i yngre år..Ljunghusen skrev:2161044Gör vin på dom
Hmm.. vågar man fråga vad du använder mot "gässen"..??Rohlen skrev:2161049Jodu, är det något jag hatar och har personligt krig mot så är det maskrosor och Kanadagäss
wannagofast skrev:2161053Jag och polarna försökte göra "vin" på det mesta i yngre år..
Men nu gäller det min gräsmatta..
Hmm.. vågar man fråga vad du använder mot "gässen"..??
Annars fungerar det fint med asfalt eller betong också.M.G.F skrev:2161294Eller så kan man skippa gräsmattan och investera i en snygg heltäckningsmatta istället. Dyrare men bättre och framför allt lättare att hålla ordning på.
wannagofast skrev:2160991Men.. vad vill de mig, alla dessa gula blommor??
Hmm.. men får man upp hela roten?? Annars blir det ju ännu värre..Kickic skrev:2161441Köp en sån här maskrosplockare.
Finns bl a på Biltema.
Jag har plockat miljoner små gula as den här helgen...
wannagofast skrev:2161621Hmm.. men får man upp hela roten?? Annars blir det ju ännu värre..
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |