Maskintvätt av bilar

Maskintvättar ni era bilar, hur ofta då?

• Antal röstningar
    0

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Undrar hur många som maskintvättar sina bilar?
Och vart iså fall...

Nu har jag juh en riktig skabbig buske till bil.
Men tidigare har ja haft bilar i bättre skick och tvättat en av dom i maskintvätt.
Det gör jag inte om för allt smör i småland!
Jag fick lacken förstörd, visst detta var med borstar och kanske hade man kunnat räkna ut att dom skulle sabba bilen om man bara tänkt på att kolla.
Men vis av erfarenhet så tvättar jag lackade prylar med svampen i en varsam hand.
Men tvätt utan borstar är väl klart ofarligt, men svampen är juh så småländskt billig juh :tungan

//Tobbe

På håll ser bilen bra ut efter att man skört i maskin tvätt men när man gjort det ett par gånger är den inte så vacker när man kollar nära på lacken

Finns kanonbra tvättar som först spolar av bilen med högtryck och sen använder mjuka skumplastborst. Blir kanonrent och repar inte alls. Kör det på firmabilen. :tummenupp

Sist jag tvättade så handtvättade jag. Minns inte när men det kan ha varit på den här sidan av sekelskiftet.
Börjar bli dags att tvätta igen. Vilket år som helst.

Robban_C skrev:
Sist jag tvättade så handtvättade jag. Minns inte när men det kan ha varit på den här sidan av sekelskiftet.
Börjar bli dags att tvätta igen. Vilket år som helst.

HAHA... underbart! :rofl

Preem har skit bra "gör det själv" hallar, de brukar jag köra, så får man högtrycks-spruta och sen har man med sig svamp o medel.. kostar dock lite mycket 2:-/min

Tvätta? Varför då? Det regnar ju ibland och då blir den ju renare...

SENSEI skrev:
Undrar hur många som maskintvättar sina bilar?
Och vart iså fall...

Och jag har alltid undrat, har någon sett eller hört talas om, renta av själva någon gång tvättat en MC i en maskintvätt !!!!! :sjuk

På Preem (här i landskrona iaf) har dom installerat i gds hallarna sådana borstar som sprutar vatten och så kan man sätta på inblandning av bilshampo när man gör rent och om jag inte mins fel så var det något man kunde tilsätta vid avsköljningen också....kanon..........kosta inget extra utan ingår vid hyrning av gds-hallen.......... :tummenupp

Tvättar maskin vintertid på jobbet... GRATIS... Sån där maskin som plåtniklas skriver om.. Funkar perfekt! Gör inga repor alls! Har sett svarta bilar tvättas där.. Verkligen imponernade!
Skulle iof aldrig köra min bil i tex Statoils svarvare..

Sommartid handtvättas bilen....

Brukar aldrig maskintvätta bilen, men det händer att jag kör hojen i torktumlaren.

Plåtniklas skrev:
Finns kanonbra tvättar som först spolar av bilen med högtryck och sen använder mjuka skumplastborst. Blir kanonrent och repar inte alls. Kör det på firmabilen. :tummenupp

Vilka är det som har sånna tvättar? :va

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back