Maskering?

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Tjabbare tjena! Har en del erfarenhet av att bygga och fixa och dona med hojjar. Ska snart starta mitt nya projekt. Och Planerar att polera fälgkanterna lr igentligen hela nedersta delen av fälgen, och sen ska centrum av fälgen bli candyröd.

Nu till frågan, hur maskerar jag för att det ska se riktigt bra ut? vilka linjer försöker jag följa o.s.v samt finns det några special tejper för sånna här saker.

Langar en bild på fälgen och kom igen med förslag nu!

hahahahhahaajjjjjjjjjjjjjjjjj.JPG

!!OBS!! inte min på bilden tack och lov.

Blir lite pillrigt om du inte har nån kant att följa men det ser väl ut som om du kan polera fälgbanan in till där avrundningen tar slut.
Jag fick sån där blå maskeringstejp av en polare på en lackfirma. Det var inte lätt att få det jämt hela vägen.
När fälgarna var lackade så maskade jag om igen ca 1mm utanför lackanten ut på det polerade för att lägga klarlack och säkra skarpkanten.
Polerade såklart före lackningen.

Slänger in lite bilder:

Bifogat

• Ny2.JPG
    Ny2.JPG
    98.1 KB · Visningar: 139
  • fälg.JPG
    fälg.JPG
    129.6 KB · Visningar: 79
  • x1.JPG
    x1.JPG
    101.1 KB · Visningar: 98
Chirre skrev:
2614488 Blir lite pillrigt om du inte har nån kant att följa men det ser väl ut som om du kan polera fälgbanan in till där avrundningen tar slut.
Jag fick sån där blå maskeringstejp av en polare på en lackfirma. Det var inte lätt att få det jämt hela vägen.
När fälgarna var lackade så maskade jag om igen ca 1mm utanför lackanten ut på det polerade för att lägga klarlack och säkra skarpkanten.
Polerade såklart före lackningen.

Slänger in lite bilder:

WoW tack som fan. Dina fälgar såg verkeligen ut PRECIS som jag hade tänkt mej. Tror till och med det var din son som postade den där bilden på moppenet för ett tag sedan han snacka om att han farsa kunde polera. Och det va så jag blev inspirerad, ska gö mitt bästa för att få det bra och tack för svar :)

Lezo skrev:
2614907 WoW tack som fan. Dina fälgar såg verkeligen ut PRECIS som jag hade tänkt mej. Tror till och med det var din son som postade den där bilden på moppenet för ett tag sedan han snacka om att han farsa kunde polera. Och det va så jag blev inspirerad, ska gö mitt bästa för att få det bra och tack för svar :)

Ja det var som f-n. Där fick man reda på att han sökte trimdelar till moppen.
Tack för den infon.:D

YZF R6 skrev:
2614936 liten fråga..... hur och med vilka verktyg och materian polarar ni fälgarna??:confused:

Det är bara att läsa och begrunda:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543

Last edited:
När jag polerat lite saker till moppen har resultatet blivit typ så här: (kolla bromspedalen)

tavlingsbidrage4.JPG

Inte mkt till polering att skryta med, gick bara den simpla vägen 400,600,800,1200 autosol och resultaet blirju därefter. Det jag söker är guiden med han som polerar R1a ramar där man kan få se en *riktig* polering. Nån som kan langa den guiden??

Edit: Ni får även tycka till lite om min moppemotor. Najs lr bajs?

Så här är riktigt snyggt tycker jag, hade det så på min Superlight innan jag satte på magnesiumfälgar :tummenupp

attachment.php

*Superlight* skrev:
2616123 Så här är riktigt snyggt tycker jag, hade det så på min Superlight innan jag satte på magnesiumfälgar :tummenupp

attachment.php

Länken funkar ej :S

Om du nu måste polera så tycker jag att det är snyggast att polera hela fälgbanan och lacka ekrarna och centrum.

Att lämna en rand i mitten ser ut som man inte orkade göra klart.

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back