Marvic 6" bakfälg på gsxr-89

Paska

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Gixxer
En Marvic 6" Bakfälg på en gsxr 1100 -89.Vad är det som behöver moddas så att den passar.Behöver ryckutjämnare + broms ändras något nån som vet tänkte fixa lite med det i vinter.Tacksam för svar :)

Paska skrev:
En Marvic 6" Bakfälg på en gsxr 1100 -89.Vad är det som behöver moddas så att den passar.Behöver ryckutjämnare + broms ändras något nån som vet tänkte fixa lite med det i vinter.Tacksam för svar :)

Beror på vilken hoj fälgen är avsedd för, jag har en 6tums Marvic Penta1 på min GSXR 1100 86á, fälgen vara avsedd för GSXR 750 96-99. Jag tyckte att fälgen hamnade långt åt höger i svingen så jag gjorde nya distanser. men då hamnade bakdrevet 5mm för långt till vänster, men det löste jag genom att schimsa ut framdrevt 5mm.

Marvic 6"

Den har suttit på en gsxr 1000 -01.Så det finns olika mått på fälgarna.Kollade lite snabbt förut och det verkar vara som att drevet hamnar för mycket åt vänster så skruvarna till drevet tar i ramen.Måste försöka att få hela paketet 5mm åt vänster men då tar ju drevet +skruv i ramen.Tack för det snabba svaret.Bra sida du har med en massa tips brukar kolla in där ibland :yoparty

Last edited:
Marvic 6"

Mätte fälgen idag och den är 10mm för mycket åt höger för att hjulet ska sitta mitt i svingen.Kan man svarva av ryckutjämnaren eller något någon som vet nån bra lösning på problemet eller är det kört att få den i min gixxer sving:confused:

Paska skrev:
Mätte fälgen idag och den är 10mm för mycket åt höger för att hjulet ska sitta mitt i svingen.Kan man svarva av ryckutjämnaren eller något någon som vet nån bra lösning på problemet eller är det kört att få den i min gixxer sving:confused:

10mm det kan nog stämma, jag svarvade av bakdevet 2mm på baksidan och schimsade ut framdervet 5mm och gjorden nya distanser. På vänstersida blev distansen minimal, fick kapa drevbultarna så dom gick fria mot svingen. Ryckutjämnaren går att svarva ned, jag var bara lite lat och svarvade inte ryckutjämnaren när jag satte Marvicfälgen på Turbogixxern, nu håller jag på att sätta en Marvic 6tums fälg avsedd för CBR på mitt Fighterbygge och då skall jag mest troligt svarva ned ryckutjämnaren.

Last edited:
Jag svarvade ner ryckutjämnaren förra året när jag satte Marvic fälgar på katanan funka kanon sen går det att använda andra bultar(vet inte namnet på dom men har koniskt huvud) som man drar fast drevet med och försänka dom då får man mycket space gentemot svingen.

Marvic 6"

Tack för svaren gixxer_1255 och rpm lover då är det bara att sätta igång att svarva idag.

Paska skrev:
Tack för svaren gixxer_1255 och rpm lover då är det bara att sätta igång att svarva idag.

Jag skrev fel i tidigare, det skall stå:
På vänstersida blev distansen minimal, fick kapa drevbultarna så dom gick fria mot svingen.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!