Marushin hjälmar

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Någon som har en Marushin hjälm och har synpunkter på dom? Tycker att vissa av hjälmarna är väldigt fräscha!

Nåt att ha eller?

Jag har en 777nx. Riktigt snygg grafik är de på deras hjälmar, dock är min ganska högljudd, med nåt vinande ljud från runt visiret i vissa vinklar:näsblod

999 eller 889 modellen kanske är bättre än min snik version:D

Jag har en 777nx. Riktigt snygg grafik är de på deras hjälmar, dock är min ganska högljudd, med nåt vinande ljud från runt visiret i vissa vinklar:näsblod

999 eller 889 modellen kanske är bättre än min snik version:D
Kollar runt lite fc-moto och 777nx hjälmen ligger under 1000 lappen, 999an ligger på 159 euro. Värt att beställa?

har bara testat en gång men tycker de var riktigt sköna och snygga :tummenupp

Last edited:
supernöjd med min. Enda negativa jag kan säga är att min saknar pinlock.
Vindbrus??? näää har hörselproppar.

Rs2

skitnöjd med min med !
lätt som fan och riktigt skön, också passar den mitt huvud, ganska lik shoei i formen har jag för mig !

dock är den långt ifrån tyst !!
men det tar jag, kär med proppar, men man hör ju att det visslar ändå...
förhoppningsvis tackar min nacke mig vid någon vurpa, det är ju ändå ett halvkilo i vikt som skiljer mot ganska många hjälmar !!

inget pinlock orginal, men det immar inte igen ändå !

ena luftinsläppet "uppe på" tappade sin stängnigsfunktion, kan var så enkelt som en insekt....
jag crashade lite med hjälmen, så den blev inlöst, sitter ett fungerande på nya hjälmen ( som är en RS2 den med !!) :banana

Passar krukan på ditt huvud?

försök att prova ett ex, så att det PASSAR DITT HUVUD!!

Har en Marushin 999rs som reservhjälm så har inte kört den så många mil. Men den sitter bra på huvudet, är riktigt lätt med snygg grafik och inte överdrivet högljudd. Den immar inte heller igen alltför mycket trots rejält höstväder under provturen. Så helt klart värt ett köp. :tummenupp

Kollar runt lite fc-moto och 777nx hjälmen ligger under 1000 lappen, 999an ligger på 159 euro. Värt att beställa?
De är borde de vara, toruingbutiken säljer dom hjälmarna också, några är på rea fortfarande.

999an tyckte iaf jag är bekvämare än 777an, fast valde 777an ändå tack vare lackeringen och priset :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT