Marushin hjälmar....??

SERIÖST!!! Ska ALLA ha "Min" Hjälm!!!

Screw this! La in en beställning på AGV hjälm med MITT EGNA FACE istället för Rossis!

11 000 kr men det är det fan värt orkar inte med mer som har samma hjälm som mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet

Hahaha tänker du samma sak när du handlar andra saker?
Snacka om att det måste vara jobbigt att få allt skräddarsytt :arsele

Har kört med kolfiberhjälmen i två år och det är hur bra som helst . Funkade även perfekt när jag landade på huvudet på Falken och man uppskattar att den har passerat de tester dom gjort med bravur. Som någon tidigare sagt, den är högljud för gatåkning om man inte kör med hörselproppar och ventilationen kan uppfattas för bra på gata, för bana är detta kanon.
Gillar man Shoe hjälmar så är detta ett bra alternativ, dock en storlek mindre.

SERIÖST!!! Ska ALLA ha "Min" Hjälm!!!

Screw this! La in en beställning på AGV hjälm med MITT EGNA FACE istället för Rossis!

11 000 kr men det är det fan värt orkar inte med mer som har samma hjälm som mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet

Det är väl tur att du köpte en Daytona 675, ovanlig som satan :rolleyes:

Finns det någon återförsäljare i Stockholm förutom Aprilia Center i Haninge (som verkar ha stängt)?

Fick tag på folk hos Louis.de men dom kan inte Engelska :va
På knacklig Tysk/Engelska så sa hon att jag skulle återkomma på måndag igen.

Hjälmen finns i lager men visir till hjälmen kommer vecka 48 :gnissla

Har just den hjälmen fast i rosa då.. *skratt*
Köpte den vita först men det var för stort och när jag skulle beställa mindre fanns det inte.. Då blev det en rosa som specialbeställdes av Touringbutiken..

Är nöjd som fan med hjälmen.
Visst låter den mer än min förra hjälm (NZI Vitesse som är kända för att vara extremt tysta) men det stör inte mig då jag alltid kör med öronproppar... :D

En sak som är lite trist med just min och även den mattvita o mattsvarta är att de är lite svåra att håla rena... allt fastnar o stannar.. *skratt*
Men annars... En grym hjälm för bra pengar... :D

Har just den hjälmen fast i rosa då.. *skratt*
Köpte den vita först men det var för stort och när jag skulle beställa mindre fanns det inte.. Då blev det en rosa som specialbeställdes av Touringbutiken..

Är nöjd som fan med hjälmen.
Visst låter den mer än min förra hjälm (NZI Vitesse som är kända för att vara extremt tysta) men det stör inte mig då jag alltid kör med öronproppar... :D

En sak som är lite trist med just min och även den mattvita o mattsvarta är att de är lite svåra att håla rena... allt fastnar o stannar.. *skratt*
Men annars... En grym hjälm för bra pengar... :D

Jag har också samma hjälm men den svart guld varianten. Min första MC hjälm så har ju inte mycket att jämmföra med men är grymt nöjd (kör också alltid med proppar eller musik) men har samma problem som du att den är svå r att göra rent.

Vad har du för knep??

Jag har också samma hjälm men den svart guld varianten. Min första MC hjälm så har ju inte mycket att jämmföra med men är grymt nöjd (kör också alltid med proppar eller musik) men har samma problem som du att den är svå r att göra rent.

Vad har du för knep??

Den är ju svår att göra ren för att den är matt... :(
Men ett tips...
Blöt hushållspapper och lägg det på hjälmen där det är smutsigt... låt det ligga...
Gnugga sen lätt... Då lossnar alla kryplik typ... :D

Bumpar tråden lite.
Lurar på att köpa en marushin 999rs. Den verkar passa på min skalle, och klarar sig bra i "krashtesterna". Är det någon som kör med en sådan? Hur är den i högre farter? Vindbrus?
Den verkar ju rätt prisvärd tycker jag.

Åkte 6 mil häromdagen för att testa en Marushin men handlaren hade ingen hemma. Jag drar xl-xxl beroende på hjälmmärke och det är tydligen bara Arai och Shoei som gör bra hjälmar i de storlekarna enligt handlaren. :huvet

Bumpar tråden lite.
Lurar på att köpa en marushin 999rs. Den verkar passa på min skalle, och klarar sig bra i "krashtesterna". Är det någon som kör med en sådan? Hur är den i högre farter? Vindbrus?

Jag kör med 999NX hjälmen och den funkar bra, sitter som en smäck på skallen och jag kör ändå med proppar så jag upplever inte att den brusar så mycket.
Nu vet jag inte vad du menar med högre farter, då jag kör en street triple så åker jag inte så himla fort.. ;)

Bumpar tråden lite.

Köpte en sån igår. Det väsnas mer än i min Arai, men det uppvägs av att den är 350 gram lättare. Hittills är jag supernöjd. :yoparty
Bild finns i "Det köpte jag idag"-tråden.

mm provade en av deras rena kolfiberhjälmar häromdan, fy fan så sköna. Men som tidigare talare sagt, inte så tysta som kanske en av toppskiktshjälmarna från Arai eller Shoei!

Back