Marushin 888 RS, erfarenheter?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tjabba tjena!

Tänkte införskaffa mig en ny störtkruka!

Kollat lite på marushins utbud, och dom har ju en del.

Någon som har erfarenhet av 888 serien? Eller kanske andra modeller av samma märke!

Ös på med positivt och negativt!

Känns skumt att ingen vet.

Dåligt tecken antar jag :glömdet

Jag har en RS2 från Marushin, sitter som gjuten på mitt huvud. Marushin generellt är väldigt små i storlekarna ska du veta så prova dig fram, chansa inte med att beställa från ngn internetbutik risken att den blir för tajt är stor.

Jag är väldigt nöjd med min so far och har överlevt en krasch med en RS2 Sekando dock är ju det deras värstingmodeller i kolfiber, galet lätta med sina 1050g.

Det jag kan tycka är bristfälligt i Marushinhjälmarna är hög ljudnivå vid höga hastigheter samt att ventilationen är brsitfällig vid hård RR-körning.

Kan ge mer feedback efter att ha jämfört med min nya Schubert SR1 efter tisdag.

Last edited:
Har haft en 999RS, väger 1050 och kostar ca 150 euro på fc-moto där jag köpte den. Bästa och skönaste hjälmen jag har haft iaf. Och lätt som sagt.
Haft = fet highsider och landade på huvudet.. ja, eller hjälmen, den gjode sitt jobb helt klart. och just 999 rs fick högsta betyg (fem stjärnon) i snell? shell? testerna.

Lycka till!! =)

Har en 999 RS som extra hjälm. Inte lika skön som min Arai, men det kan man ju inte räkna med när priset är ungefär hälften av vad jag betalade för min Arai. Kort sagt en hyfsat bra hjälm.

har också en 999RS,

+lätt och skön
-vindbrus, klent visir (gjort sönder 1 och repat det nya)

Jag har en Marushin TNT 888 Shivan dragon...

Har haft den i fyra år och är väldigt nöjd.. :D
Det negativa är att den är inte den tystaste hjälmen man kan ha.. hehe.. vindbruset är rätt högt då den inte är så tät vid kind/öra... Men oftast kör jag med öronproppar så det stör mig inte.. :D
Nu har väl även deras hjälmar blivit bättre när det gäller vindbrus så hur de nya är vet jag inte...

Högljudda hjälmar då alltså :va

Låter ju bra annars! Tänkte ta hem den från fc-moto, men det kanske kan va bra att hitta nån återförsäljare häromkring så man kan prova en först..

Tack för all input!

åker med marushins kolfiber hjälm..galet lätt. skönt då man har problem med nacken kan jag ju säga.
men instämmer med någon av de andra kommentarerna hög ljudnivå, men jag åker alltid med proppar så
det är igentligen inte ett problem....

Tips, Schuberth S1 Pro (utgående modell, cheap cheap), tysk ingenjörskonst.

Finns för under 3 lax på fc-moto.

Har en 999 RS. Är riktigt nöjd med den. Inte riktigt samma komfort som i min Arai Chaser, men det uppvägs mer än väl av att vikten är så låg. Det skiljer 350 gram mellan mina hjälmar och det märks verkligen när man kör. Jag kör alltid med öronproppar så vindbruset är inget som stör mig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT