Marksyning...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
... and guess what? Rullgrushelvete..!

Kommer på Gistadvägen utanför Linköping och ska ta en kurva på ett krön. Saktar in bra och lägger ner och får möte så jag går ut lite mot kanten. Där är ju såklart en utfart från en grusväg och hela körfältet är täckt med grus. Som tur är stod hojen upp hela vägen ner i diket och jag fick ner farten till runt 50 så jag landade mjukt och det var i princip bara backspegel och blinkers på vänster sida som strök med, toppkåpan sprack vid backspegeln också. En repa på sidokåpan och lite på svingen men annars bara att polera, tack och lov...

Var bara tvungen att skriva av mig lite, min första marksyning... Jag är dock helt ok, inte ett blåmärke ens... :)

Grattis!
Sjävl sitter jag och väntar på mina första marksyning, eller klotning som nu kallar det. Skönt att du är frisk och behållen!
:crash

begge skrev:
Vägen till Söderköping eller förbi Gistad Kyrka?

Tur att man inte åkte där idag...

Mvh
Emil

Vägen mot Gistad från Örtomta mot gamla E4:an...

Om nån har tips på hur man fixar en liten spricka i toppkåpan till rimligt pris får ni gärna säga till. Plastsvets eller vadsomhelst.

EDIT: Jag och killen som hjälpte mig (bodde mitt över vägen) sparkade ner det mesta av gruset i diket också så det är rätt så rent där. Han sa att han brukar gå med kvast och sopa där men att de som kör ut från den avtagsvägen kör som idioter så de tar med sig grus ut hela tiden... :3freak

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN