Marknadsundersökning: BärLätt

Skulle ni kunna tänka er att köpa våran produkt??

• Antal röstningar
    0

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Jag och två andra polare har en kurs i skolan som heter Ung Företagsamhet. Det går ut på att vi ska starta ett riktigt företag. I slutet av läsåret läggs företaget ner igen.
Vi har nu en liten ide som vi skulle vilja testa på er iallafall.
Vi ska tillverka ett hjälpmedel för att bära kassar när man varit och handlat. Ni vet väl kanske själv hur det är, man har varit oh storhandlat och sen ska man gå till bilen på andra sidan parkeringen och plastkassarna bränner i fingrarna. Skulle ni då vilja köpa en produkt för kanske en tjuga som underlättar bärandet.
Visst, det finns väl redan såna här men jag har då aldrig sett dom där de borde finnas. I kassan på en matvarbutik, där man får syn på dom när man står å väntar i kassakön. Det är på det här viset vi tänkt att visa upp och sälja våran produkt.

Tycker ni då att detta verkar vara en bra ide och ni själva skulle tänka er att köpa en sån här, visa då erat intresse i pollen här ovan.

Tack å hej

Last edited:
En sådan produkt finns redan, ett ergonomiskt utformat plasthandtag med en skåra på ovansidan för handtagen på plastpåsen. Kostar inte heller mer än en 20a tror jag.

Är eran variant mycket bättre än den befintliga och inte trampar i patentträsket så kanske det kan vara något...

morlock skrev:
2496762 En sådan produkt finns redan, ett ergonomiskt utformat plasthandtag med en skåra på ovansidan för handtagen på plastpåsen. Kostar inte heller mer än en 20a tror jag.

Är eran variant mycket bättre än den befintliga och inte trampar i patentträsket så kanske det kan vara något...
Jo, jag sa ju att det redan finns nåt liknande som dom vi tänkte göra. Men det som är grejen är ju att marknadsföra också. Jag har då aldig sett en sån här i en matvarubutik förut. Har för mig att clas ohlson har nåt liknande. Men det är ju marknadsföring som säljer produkten. Vi tror att om det finns såna här vid kassan i affärerna så är det tex säkert många föräldrar som varit och gjort veckans storköp som kanske plockar åt sig en eller kanske två.

Men tack för påpekandet ändå.
Våran produkt är kanske inte bättre, vi hade tänkt att svarva ergonomiskt utformade aluminiumcylindrar i CNC-svarvarna i skolan.
Men som sagt, det är marknadsföring som säljer produkten.

Vill ha mer röster:D

Jag har set den på Designtorget tex - till skyhögt pris.

Det är typiskt en sån där grej folk inte vill betala för, men tacksamt skulle ta emot (och använda) om de fick den som en reklamgrej. Ungefär som såna där plastpengar på nyckelring att att ha i kundvagnarna, eller isskrapor.

Mitt förslag är alltså att se till att nåt företag köper dem och trycker upp reklam på dem och ge ut dem gratis till slutkunderna.

Jag pollade alltså "nej" - för jag skulle aldrig köpa en själv.

Köper aldrig den typen av produkter om de ens kostar en spänn.
Kunde kanske vara lite roligt att få en sådan t.ex som reklam men förmodligen skulle den ändå hamna någonstans där jag sedan glömmer bort den.
Spontant känns det som ett extra onödigt moment som egentligen inte tillför något speciellt när man står och joxar med kassarna, men det är ju min åsikt. :)

Nä, tvi vale. Onödiga pryttlar har man så det räcker.

Vissa välsorterade apotek har detta, går att beställa via reumatikerföreningen (via mig tex då jag är reumatiker och medlem där) till ett bra pris samt finns att handla på diverse sidor på nätet.

Så köpa er produkt? Nej, har redan

De finns redan gratis. Gå in på en kontorshandel och be att få några. Man får alltid med en när man köper en låda skrivarpapper.

som sagts tidigare, skulle inte köpa, men fick ja en gratis varje gång ja handlar så skulle ja väl ta den o använda :D..

satsa på att ta fram hållbara kassar istället :D

duckie skrev:
2496976 Jag har set den på Designtorget tex - till skyhögt pris.

Det är typiskt en sån där grej folk inte vill betala för, men tacksamt skulle ta emot (och använda) om de fick den som en reklamgrej. Ungefär som såna där plastpengar på nyckelring att att ha i kundvagnarna, eller isskrapor.

Mitt förslag är alltså att se till att nåt företag köper dem och trycker upp reklam på dem och ge ut dem gratis till slutkunderna.

Jag pollade alltså "nej" - för jag skulle aldrig köpa en själv.
Precis, vad jag tänkte..

Det är dessutom ett vinstrecept inom UF att fixa sponsrade grejer och sen ge bort dem.

p.s. UF 2004/5 var det minst 2 företag som sålde samma product, mao ni måste göra nått riktigt bra av det om ni vill vinna nått.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg