Mardrömmar - Viktigt ämne

Man har väl en och annan mardröm ibland. Involverar ofta att folk dör, eller att jag kämpar stenhårt men dras kraftigt baklänges hur hårt jag än tar i. Krälar långsamt framåt på alla fyra. Andra springer förbi, helt oberörda.

Tidigare drömde jag relativt ofta helt vanliga drömmar, som sen kom till att hända på riktigt. När jag lever vardagen helt vanligt får jag plötsligt en känsla av igenkännande, och vet i förhand vad personen jag talar med kommer att göra eller säga. Har vid nåt tillfälle sagt vad personen tänkte säga, i takt med att personen själv säger det. I stereo alltså. Creepy. Vad ska man säga då när personen frågar hur man kunde veta vad denna skulle säga? "Jag drömde det härom natten" :kocko Oftast hinner man inte gå framåt i just det minnet för att hinna med att göra så.
Händer mycket sällan nu.
Nån mer som känner igen detta? :3freak

FreddaGädda skrev:
Man har väl en och annan mardröm ibland. Involverar ofta att folk dör, eller att jag kämpar stenhårt men dras kraftigt baklänges hur hårt jag än tar i. Krälar långsamt framåt på alla fyra. Andra springer förbi, helt oberörda.

Tidigare drömde jag relativt ofta helt vanliga drömmar, som sen kom till att hända på riktigt. När jag lever vardagen helt vanligt får jag plötsligt en känsla av igenkännande, och vet i förhand vad personen jag talar med kommer att göra eller säga. Har vid nåt tillfälle sagt vad personen tänkte säga, i takt med att personen själv säger det. I stereo alltså. Creepy. Vad ska man säga då när personen frågar hur man kunde veta vad denna skulle säga? "Jag drömde det härom natten" :kocko Oftast hinner man inte gå framåt i just det minnet för att hinna med att göra så.
Händer mycket sällan nu.

Det kallas deja vú. (eller om det sitter ihop)
Min lärare sa något om att hjärnan stannar upp i en 0.000001 sekund typ, och lägger informationen som du precis sett en gång till, och därför känns det som man vart med om det förut, eller att man drömt det..om du nu inte har någon annan egenskap som inte jag har :brinnerup

Men som sagt innan..när man ska slå ett läskigt monster på käften, och så går allt i slowmotion...så jädra jobbigt! :4skrika

FreddaGädda skrev:
Händer mycket sällan nu.

Hade en liknande dröm för många år sen, drömde att vi skulle ut på morföräldrarnas land och äta släktmiddag ( vi skulle det dagen efter), allt i drömmen var exakt som om jag var där, ingen overkligt alls faktiskt. Men sen skulle vi äta, förrät eller vad man ska kalla det i form av en äggmacka med räkor och hela köret, drömde att jag bet på något hårt och spottade ut det, istället för att det var ett skal från räkan var det ett skal från en geting :va.

Man vart lite förvånad dagen efter när alla satt på plattserna som i drömmen, maten var detsamma som i drömmen, och jag fick ett skal från en räka i mackan jag bet på. Undrar vad oddset var för det, bara en slump iof eftersom placeringen och maten nästan alltid var detsamma.

Men på tal om mardrömmar, jag har alldrig varit sådära skrämd utav dom utan har tyckt att det var lite småkul :näsblod.
Men en natt drömde jag att jag vandrade runnt på pendeltågsstationen här, det var helt öde, inte en själ i närheten, helt plöttsligt dyker nån upp bakom mig, jag vänder mig om,,, *PANG* så skönt den personen mig rätt i pannan, enda jag tänkte i drömmen var *nu dör jag nu dör jag* kändes verkligen hur sakta tiden gick efter, men ändå så visste jag att det bara var sekunder, precis samtidigt som jag föll ihop så vaknade jag av att hjärtat slog en trippelvolt. Fyyy den drömmen var inte kul.

Såg att jag inte var ensam om att drömma att benen inte orkar med när jag blir jagad eller att jag kan slå ner någon i drömmen. helt omöjligt hur laddad man än är så går det fan inte och man slår mjukare än en bebis med vadderade boxningshandskar :mad:

Carpe me skrev:
helt omöjligt hur laddad man än är så går det fan inte och man slår mjukare än en bebis med vadderade boxningshandskar :mad:

Var glad för det. De två ggr jag faktiskt lyckats slå till någon i dröm så har jag vaknat av att jag saftat en knytnäve rakt in i väggen. Väldigt oskönt.

Om man på något vis i sömnen blir medveten om att det faktiskt är en mardröm man har, så kan man försöka ändra drömmen så man får den största pistolen man kan tänka sig som beväpning. När jag var några år yngre drömde jag att Tiger (i Nalle Puh) skulle skjuta Ior med en hagelbössa, men jag han plocka Tiger innan det hände. :3freak

Det är inte så att någon av er tar insomningstabletter? Det freakar ut drömmarna totalt. Håll er undan från dem.

Spinky Spendrup skrev:
Var glad för det. De två ggr jag faktiskt lyckats slå till någon i dröm så har jag vaknat av att jag saftat en knytnäve rakt in i väggen. Väldigt oskönt.

Om man på något vis i sömnen blir medveten om att det faktiskt är en mardröm man har, så kan man försöka ändra drömmen så man får den största pistolen man kan tänka sig som beväpning. När jag var några år yngre drömde jag att Tiger (i Nalle Puh) skulle skjuta Ior med en hagelbössa, men jag han plocka Tiger innan det hände. :3freak

Det är inte så att någon av er tar insomningstabletter? Det freakar ut drömmarna totalt. Håll er undan från dem.

jag och flickvännen var på madeira, och mitt i natten skrek jag "FITTA" hur högt som helst, väldigt otrevligt och jag vaknade till och undrade vad jag höll på med...otäckt...i natt vaknade jag också av att jag skrek något 2 ggr, min flickvän kunde knappt somna om efter det, hon blev vettskrämd...fyfan, man kanske ska kolla hjärnan eller nåt...fast inatt vet jag inte vad jag skrek...hon hörde inte heller vad det var...

Jag drömde väldigt agressivt för ett tag sedan, och det resulterade i ett stort hål i min vägg för knäet :3freak :( såg det dock först dagen efter.

Och drömde inatt att jag, min farbror och min far gjorde en "elbomb?"
Kastade upp en bomb med el :3freak som exploderade i jordens explotion, sen var jag helt plötsligt på en fest med enbart 10poängare, bara välja och vraka, och många var det man var och tog på :rofl

Sen kom jag hem så hade min far dött av elen från elbomben hade slagit ut honom :( var inge kul att vakna så, dock kanske man förstår att man bör ta tiden tillvara på ett bättre sätt!

Det händer ibland när jag drömmer väääldigt konstiga saker att jag tänker, "nej, det här är en dröm" och då vaknar jag. Kanske har nåt att göra med att när jag var yngre tyckte jag att folk som nöp sig i armen för att kolla om de drömde var idioter, för i en dröm kan man ju inte tänka att det är en dröm. :gnissla

Edit: En dröm jag ofta hade för nåt år sedan var att jag vaknade av att jag slog över med mc/cykel/nånting under en bakhjulskörning, när jag vaknade reste jag mig fort upp och vevade bak med armarna, vilket alltid resulterade i att jag slog ena armen i väggen, jag hade ofta ont i ena armbågen efter det.

Last edited:
Självklart kan jag inte alltid komma ihåg vad jag drömde på natten
men av de drömmar jag har kommit ihåg så har jag inte drömt en mardröm
på minst 10år tror jag det är.

KalleNorton skrev:
Det händer ibland när jag drömmer väääldigt konstiga saker att jag tänker, "nej, det här är en dröm" och då vaknar jag.
Det jobbiga är att man kan tänka så där när man egentligen inte alls vill vakna.
:tuttar

Drömmer man att det börjar krypa stora spindlar över en själv så är det dock högst välkommet med "nej, det här är en dröm"-tänket. Av någon anledning måste jag alltid borsta rent sängen från drömspindlarna innan jag kan somna om. :va

spectre skrev:
" Oh Harald eise meine sheisse!!! "

Jag kände en hund som ofta vaknade av att han fes. Han blev skitagressiv och trodde förmodligen att det var nån annan hund i närheten som skällt honom i örat.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg