Mardrömmar - Viktigt ämne

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Vad f*n ska man göra för att slippa mardrömmar? någon som har något knep?

jag blir helt galen, är inne i en period just nu med mycket mardrömmar, samma tema nästan hela tiden och det är ju förbaskat jobbigt att vakna med andan i halsen och outvilad...

just nu är temat att jag befinner mig på något ställe som blir rånat och att jag sedan blir jagad av rånarna som ofta är ett helt gäng och välbeväpnade, jag blir ofta jagad i folksamlingar till en gallergrind som är låst och där börjar de skjuta in i folksamlingen och sedan vaknar jag...

en annan vanlig dröm är att jag bara blir jagad av någon och det känns som om jag springer i kvicksand eller som att jag bara inte har kraft i benen, ruskigt otäckt....

vad har ni för mardrömmar?

MiZou skrev:

Att drömma att man är jagad är ju skolboksexemplet på drömmar som har sin grund i en allt för stressad tillvaro... Förändra din vardag så du blir mindre stressad så lär säkerligen mardrömmarna avta...

korvgubbe skrev:
Att drömma att man är jagad är ju skolboksexemplet på drömmar som har sin grund i en allt för stressad tillvaro... Förändra din vardag så du blir mindre stressad så lär säkerligen mardrömmarna avta...

jag är inte speciellt stressad, men det går liksom alltid i perioder med mardrömmar, ofta ganska sällan...

har inte du mardrömmar, om korvgubbar lr nåt annat?

Intressant...

Jag har väldigt sällan mardrömmar som jag kommer ihåg. När jag var liten hade jag det ofta. Väldigt sällan jag drömmer så jag kommer ihåg dem överhuvudtaget, vilket är trist, för oftast är det väldigt sjuka och roliga drömmar. Men alla detaljer är borta när man vaknar.

MiZou skrev:
vad har ni för mardrömmar?
Inatt drömde jag att jag körde min favoritväg med hojen. :yoparty
mardrömmar var länge sen men det kan vara att frugan dör, eller att man ska slåss och ska slå någon på käften så orkar jag knappt lyfta armen och slaget går jättelångsamt. :död

crashtestdummy skrev:
Inatt drömde jag att jag körde min favoritväg med hojen. :yoparty
mardrömmar var länge sen men det kan vara att frugan dör, eller att man ska slåss och ska slå någon på käften så orkar jag knappt lyfta armen och slaget går jättelångsamt. :död

exakt...just det där med att man vill göra något men man orkar bara göra det i slowmotion...väldigt enerverande när man känner att man tänker klart...jag har vid ett tillfälle kommit på själv att jag drömmer och kunde då avsluta drömmen när det blev för otäckt...

Chris Ash skrev:
Intressant...

Jag har väldigt sällan mardrömmar som jag kommer ihåg. När jag var liten hade jag det ofta. Väldigt sällan jag drömmer så jag kommer ihåg dem överhuvudtaget, vilket är trist, för oftast är det väldigt sjuka och roliga drömmar. Men alla detaljer är borta när man vaknar.

jag brukar ofta försöka tänka efter när jag vaknar vad jag drömde...efter ett tag får man lite rutin på det...det är ofta ganska kul att komma ihåg drömmar, man borde kanske skriva ned dem, kunde bli en bra, men rubbad film...

MiZou skrev:
har inte du mardrömmar, om korvgubbar lr nåt annat?

Njae, det är nog snarare jag som hemsöker andras drömmar...

Det var länge sen jag hade mardrömmar nu. Var überstressad en period och då var jagad-drömmen väldigt vanlig...

Jag hade däremot en obehaglig återkommande dröm när jag var yngre och det var att jag såg ut på himlen på vilken det syntes ett rött sken i olika röda nyanser.. Det gjorde att allt man såg fick en orangeröd färg.. Detta röda sken var ett varsel inför ett nära stundande inferno av eld... Därför kallades det typ eldhimmel eller något sånt i drömmen. Och strax därefter brann det mer eller mindre överallt (drömmen utspelades hela tiden i de närmaste kvarteren och mitt eget kvarter där jag växte upp)... I drömmen såg jag alltid min pappa omkomma i lågorna. Det var rätt jobbigt att drömma det. Särskillt som exakt samma dröm återkom flera gånger i rad så för varje gång jag såg den där röda himlen i drömmen blev jag skrajjare än gången innan..

Jag har nog inte drömt någon mardröm på flera år.

Däremot händer det med jämna mellanrum att jag drömmer om att jag ligger och kramas och har det lite trevligt med någon tjej. Allt är verkligen trevligt, mysigt och jättebra. Men så vaknar jag och är alldeles ensam... :(

korvgubbe skrev:
Njae, det är nog snarare jag som hemsöker andras drömmar...

Det var länge sen jag hade mardrömmar nu. Var überstressad en period och då var jagad-drömmen väldigt vanlig...

Jag hade däremot en obehaglig återkommande dröm när jag var yngre och det var att jag såg ut på himlen på vilken det syntes ett rött sken i olika röda nyanser.. Det gjorde att allt man såg fick en orangeröd färg.. Detta röda sken var ett varsel inför ett nära stundande inferno av eld... Därför kallades det typ eldhimmel eller något sånt i drömmen. Och strax därefter brann det mer eller mindre överallt (drömmen utspelades hela tiden i de närmaste kvarteren och mitt eget kvarter där jag växte upp)... I drömmen såg jag alltid min pappa omkomma i lågorna. Det var rätt jobbigt att drömma det. Särskillt som exakt samma dröm återkom flera gånger i rad så för varje gång jag såg den där röda himlen i drömmen blev jag skrajjare än gången innan..

en gång när jag var liten drömde jag att jag gick på en nöjesfält och det var mörkt som fasen...så skulle jag gena hem på en smal gång mellan två skjul, där var det en man som kom framför mig och visade en kniv, då skulle jag vända mig om och springa men då stod det en annan där...mannen med kniven kom fram och sa att han skulle ha alla pengar, men jag hade inte några kvar, smack!, så hade jag kniven i magen och sen vaknade jag, det är enda gången jag dött i en dröm annars brukar man ju alltid vakna strax innan...men det var obehagligt, jag var nog typ 7 år eller nåt men minns det fortfarande...

MiZou skrev:
Vad f*n ska man göra för att slippa mardrömmar? någon som har något knep?

När hjärnan är understimulerad dagtid så hittar den på hyss nattetid. Alltså - se till att ge din hjärna lite gympa om dagarna så vill den vila om nätterna och du slipper drömmar av alla slag.

Jobbigt med återkommande mardrömmar.. Som korvgubbe sa tidigare att stress m.m. brukar vara en bov i dramat, är du riktigt säker på att du inte känner dig stressad eller att det är nått som bekymrar dig?

Jag har en dröm som sitter fast i min hjärna sen jag var barn, dock är det väldigt sällan jag drömmer den nu...

"Drömmen"
Jag åker/glider i ett rör av nått slag. Sen är det ett hål i botten av röret där jag rammlar ner i ett stort rum med mjukt golv. Kliver upp, ser en dörr längst ner i hörnet med en nyckel som hänger bredvid. Börjar sedan springa mot dörren men precis innan jag hinner dit så öppnas dörren och en hand sträcker sig in och tar nyckelen och stänger dörren så att jag inte kan komma ut. :3freak

duckie skrev:
När hjärnan är understimulerad dagtid så hittar den på hyss nattetid. Alltså - se till att ge din hjärna lite gympa om dagarna så vill den vila om nätterna och du slipper drömmar av alla slag.

fast roliga drömmar är ju bra, det finns inte mycket som slår en dröm så man vaknar med världens största smile...

Fotrally skrev:
Jobbigt med återkommande mardrömmar.. Som korvgubbe sa tidigare att stress m.m. brukar vara en bov i dramat, är du riktigt säker på att du inte känner dig stressad eller att det är nått som bekymrar dig?

Jag har en dröm som sitter fast i min hjärna sen jag var barn, dock är det väldigt sällan jag drömmer den nu...

"Drömmen"
Jag åker/glider i ett rör av nått slag. Sen är det ett hål i botten av röret där jag rammlar ner i ett stort rum med mjukt golv. Kliver upp, ser en dörr längst ner i hörnet med en nyckel som hänger bredvid. Börjar sedan springa mot dörren men precis innan jag hinner dit så öppnas dörren och en hand sträcker sig in och tar nyckelen och stänger dörren så att jag inte kan komma ut. :3freak

fy fan vilken jobbig dröm...

för att svar på frågan, nej jag är inte speciellt stressad just nu, sedan är det väl sällan i livet då man inte har problem, men det är som en normalfördelningskurva...men just nu är det mesta rätt bra tror jag...

MiZou skrev:
fy fan vilken jobbig dröm...

för att svar på frågan, nej jag är inte speciellt stressad just nu, sedan är det väl sällan i livet då man inte har problem, men det är som en normalfördelningskurva...men just nu är det mesta rätt bra tror jag...

Jo det är rätt dryg! ...tro om jag någonsin kommer att hinna fram till dörren i tid!? :huvet

Okej, men då får du kanske rida ut stormen tills du hittar nått "botemedel".

MiZou skrev:
fast roliga drömmar är ju bra, det finns inte mycket som slår en dröm så man vaknar med världens största smile...
Man blir ju så arg när man inser att det inte är verklighet. Jag har många gånger drömt att jag vunnit en riktig högvinst så jag är ekonomiskt oberoende och så när jag vaknar ligger jag där ett tag och är helnöjd tills jag kommer på ja just ja, det var ju bara en dröm.

fy fan

honkiie skrev:
Man blir ju så arg när man inser att det inte är verklighet. Jag har många gånger drömt att jag vunnit en riktig högvinst så jag är ekonomiskt oberoende och så när jag vaknar ligger jag där ett tag och är helnöjd tills jag kommer på ja just ja, det var ju bara en dröm.

fy fan

jag har en gångt drömt att jag idkade älskog med en sjuuuukt snygg tjej, sedan vaknade jag naturligtvis, men lyckades somna om och fortsätta drömmen...fasen va nice det var!

MiZou skrev:
jag har en gångt drömt att jag idkade älskog med en sjuuuukt snygg tjej, sedan vaknade jag naturligtvis, men lyckades somna om och fortsätta drömmen...fasen va nice det var!
Det är svårt att somna om när man verkligen vill somna om sådär :)

Har helt seriöst drömt att kungen försökt dränka mig på en badplats, inte en utan 2 gånger det senaste halvåret... måste vara något tecken :confused:

edit: Kom ihåg det väldigt tydligt också, grymt skumt.

honkiie skrev:
Det är svårt att somna om när man verkligen vill somna om sådär :)

väldigt svårt, har bara lyckats en gång...

sp33dy skrev:
Har helt seriöst drömt att kungen försökt dränka mig på en badplats, inte en utan 2 gånger det senaste halvåret... måste vara något tecken :confused:

edit: Kom ihåg det väldigt tydligt också, grymt skumt.

:lol :lol :lol

jag tror jag dör...fan va sjukt...har ni varit ensamma eller har det varit mycket folk?

Esquire skrev:
Jag har nog inte drömt någon mardröm på flera år.

Däremot händer det med jämna mellanrum att jag drömmer om att jag ligger och kramas och har det lite trevligt med någon tjej. Allt är verkligen trevligt, mysigt och jättebra. Men så vaknar jag och är alldeles ensam... :(
och det är dags att byta lakan...

Hade en återkommande och väldigt jobbig dröm när jag var liten. Jag befann mig i ett helt tomt rum, fanns bara en dörr. Helt plötsligt började väggar och taket närma sig, hela rummet krympte. När jag rusade ut ur rummet hamnade jag i ett liknande rum som också började krympa och så fortsatte det tills man vaknade helt svettig och skakig. :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg