Mappning ??

TPS nollställs i mjukvaran på Pc 3an

Det är det första man gör som bänkoperatör

Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig med mapningen som BÖR göras i bänk

ca 200 lastpunkter gås igenom och justeras , Det är fånigt att tro att detta går att göra korrekt på gatan


Peter

Tack, då lutar det nog åt att lämna in till Biscaya för dom kan ju Guzzi. Ibland vinner snålheten över visheten.

Den går så väldigt illa nu när det är varmt så jag får väl försöka slanta upp de tusenlappar som krävs för att få den gå bra....och hålla tummarna att et är just mappningen som spökar

Förlåt, men det svårt att utläsa det i ditt först inlägg, bifogas nedan.

" Mappning ??
hej, har nyligen införskaffat en underbar Guzzi V11 -00 som tyvärr har ett litet fel som måste åtgärdas.

När jag håller jämn gas och ligger mellan 3000-4000 varv så bluddrar den.
vad jag förstått på Guzziklubbens sida så är detta ett vanligt Guzzi fel.

Jag har Mistral samt PCIII på den och infon jag fått är att den behöver mappas/bänkas om så att den går fetare i dessa varvtalen.

Har ni tips på någonstans runt Göteborg som är bra (billiga) på detta?
Har ni någon aning på cirkapris som det kommer att hamna på??

Tack på förhand för era svar! "

Ingen fara, det var jag som var otydlig.
 
Last edited:
TPS nollställs i mjukvaran på Pc 3an

Det är det första man gör som bänkoperatör

Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig med mapningen som BÖR göras i bänk

ca 200 lastpunkter gås igenom och justeras , Det är fånigt att tro att detta går att göra korrekt på gatan


Peter

Nu har pärlan omhändertagits på Biscaya hela dagen. TPS, ECU och PCIII har alla fått sin dos av uppmärksamhet. Nu går den bättre i de flesta varvtal men tyvärr hackar den på jamn gas. Detta beror enligt Biscaya på att ECU´n är kass.

Någon som vet/har en begagnad eller som har tips på var man kan hitta en till bra pris?:bow
 
Nu har pärlan omhändertagits på Biscaya hela dagen. TPS, ECU och PCIII har alla fått sin dos av uppmärksamhet. Nu går den bättre i de flesta varvtal men tyvärr hackar den på jamn gas. Detta beror enligt Biscaya på att ECU´n är kass.

Någon som vet/har en begagnad eller som har tips på var man kan hitta en till bra pris?:bow


Låter långsökt men jag höll faktiskt på med en Guzzi LÄNGE i bänken
som gick konstigt

Det visade sig senare att det var STÖDKONTAKTEN:huvet

Värt att kolla , Bygla den helt enkelt å prova
 
Jag vill minnas att Guzzi kan vara nästan omöjliga att få till att gå korrekt på alla varvtal.
Någonstans får man resonans i insuget.
Resonansen går att flytta tills man är nöjd.
Antagligen är det känsligt med samspelet mellan insugningsrör, luftburk och avgassystem.
Grejorna måste passa ihop.
Det kallas för charm..


Har inte skruvat själv, bara hört ryktas.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top