Mappning ??

TPS nollställs i mjukvaran på Pc 3an

Det är det första man gör som bänkoperatör

Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig med mapningen som BÖR göras i bänk

ca 200 lastpunkter gås igenom och justeras , Det är fånigt att tro att detta går att göra korrekt på gatan


Peter

Tack, då lutar det nog åt att lämna in till Biscaya för dom kan ju Guzzi. Ibland vinner snålheten över visheten.

Den går så väldigt illa nu när det är varmt så jag får väl försöka slanta upp de tusenlappar som krävs för att få den gå bra....och hålla tummarna att et är just mappningen som spökar

Förlåt, men det svårt att utläsa det i ditt först inlägg, bifogas nedan.

" Mappning ??
hej, har nyligen införskaffat en underbar Guzzi V11 -00 som tyvärr har ett litet fel som måste åtgärdas.

När jag håller jämn gas och ligger mellan 3000-4000 varv så bluddrar den.
vad jag förstått på Guzziklubbens sida så är detta ett vanligt Guzzi fel.

Jag har Mistral samt PCIII på den och infon jag fått är att den behöver mappas/bänkas om så att den går fetare i dessa varvtalen.

Har ni tips på någonstans runt Göteborg som är bra (billiga) på detta?
Har ni någon aning på cirkapris som det kommer att hamna på??

Tack på förhand för era svar! "

Ingen fara, det var jag som var otydlig.
 
Last edited:
TPS nollställs i mjukvaran på Pc 3an

Det är det första man gör som bänkoperatör

Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig med mapningen som BÖR göras i bänk

ca 200 lastpunkter gås igenom och justeras , Det är fånigt att tro att detta går att göra korrekt på gatan


Peter

Nu har pärlan omhändertagits på Biscaya hela dagen. TPS, ECU och PCIII har alla fått sin dos av uppmärksamhet. Nu går den bättre i de flesta varvtal men tyvärr hackar den på jamn gas. Detta beror enligt Biscaya på att ECU´n är kass.

Någon som vet/har en begagnad eller som har tips på var man kan hitta en till bra pris?:bow
 
Nu har pärlan omhändertagits på Biscaya hela dagen. TPS, ECU och PCIII har alla fått sin dos av uppmärksamhet. Nu går den bättre i de flesta varvtal men tyvärr hackar den på jamn gas. Detta beror enligt Biscaya på att ECU´n är kass.

Någon som vet/har en begagnad eller som har tips på var man kan hitta en till bra pris?:bow


Låter långsökt men jag höll faktiskt på med en Guzzi LÄNGE i bänken
som gick konstigt

Det visade sig senare att det var STÖDKONTAKTEN:huvet

Värt att kolla , Bygla den helt enkelt å prova
 
Jag vill minnas att Guzzi kan vara nästan omöjliga att få till att gå korrekt på alla varvtal.
Någonstans får man resonans i insuget.
Resonansen går att flytta tills man är nöjd.
Antagligen är det känsligt med samspelet mellan insugningsrör, luftburk och avgassystem.
Grejorna måste passa ihop.
Det kallas för charm..


Har inte skruvat själv, bara hört ryktas.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top