Mappning??

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Kanske en dum fråga .. men har lämnat in hojen för service .de ska sätta in en power comander . nu e min fråga när de mappar in hojen kör de ju i bänk kommer jag att få reda på effekten på hojen ?? e lite nyfiken på det eftersom det står olika i tidningar och på hemsidor.. Eller ska jag fråga de som utgör jobbet ...

Ludde-man skrev:
2112450 Kanske en dum fråga .. men har lämnat in hojen för service .de ska sätta in en power comander . nu e min fråga när de mappar in hojen kör de ju i bänk kommer jag att få reda på effekten på hojen ?? e lite nyfiken på det eftersom det står olika i tidningar och på hemsidor.. Eller ska jag fråga de som utgör jobbet ...

Ja !
Du kommer få effekt och vrid kurvor, säg till att du vill ha "före" och "efter" kurvor så får du ju ett kvitto på att det givit något också. Helst skall du be om Air/fuel kurvorna också men det verkar som det är knepigt att få hos en del Dynojet centers ??

EDIT: Som vanligt hinner någon svara snabbare.... :hihi

du kommer få ett effektintyg från dem.
Du får utskrift på effekt, vrid och bränsle/luftblandning.
Kostar lite att göra en anpassad justering till din hoj men du får liter mer vrid och eventuellt lite mer hk beroende på om du gjort andra ändringar.

Om det är värt pengarna? Tja allt är relativt jag nöjde mig med att ladda ned en mappning som fanns för min hoj och den går lite bättre. Så jag har inte kört den i bänk.

Tackar för de snabba svaren :Bugar :Bugar ska bli kul o se om det är någon skillnad

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back