mappning pc III z1000 03

Jan Isaksson

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Triumph T595 -97, Husqvarna TE610SM, Honda VF750C -82
Hej. Är nybliven ägare till z1000-03 med ART slipon och en pc III. Har problem med öronen så det blir jobbigt med den höga ljudnivån trots att jag har öronproppar när jag kör. Har slängt på originalblås och undrar hur man gör med powercommandern. Finns det en mapp för originalen till pcIII:an eller kan man på något enkelt sätt bara koppla ur den så att den "riktiga" boxen styr insprutningen själv? Antar att den går för fett med den mappningen den använder idag.

Du frånkopplar den genom att koppla ur den helt enkelt :)
Om du kikar in på www.powercommander.com så letar du upp din hoj och tankar ner installationsmanualen. Då ser du hur den är kopplad, sen är det bara att göra omvänt.

Det finns en risk för att den går fett och har dina orginalblås katalysatorer så kan dessa må lite dåligt av för fet blandning.

PC'n i sig gör ju inte ett smack, den används ju bara för att justera in sprut och tändning för just din hoj. Antingen mappar du om den så att hojen går optimalt eller så tar du helt enkelt bara bort den. Enda vitsen med att mappa om är ju om du vill att den ska gå perfekt och kanske få ut nån hk till, orginalboxen är ju en långt ifrån optimerad standardgrej, och alla motorer slits in lite olika med tiden. Men dom tusenlappar det kostar att mappa om den skulle jag lägga på något annat :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti