Hur står det verkligen till?
En del påstår att motorcyklar/bilar drar mindre efter mappning, många andra säger att bränsleförbrukningen ökar.
Jag är sugen på att sätta dit ett Arrow grenrör på min F800R (har redan slutburk) och mappa om den med Powercommander. Hojen är väldigt snål i originalskick och jag vill inte förstöra den låga förbrukningen.
Om jag kör hojen normalt och pendlar med den så tänker jag iallafall att förbrukningen borde vara oförändrad i princip efter mappning, däremot om man gasar och kör lite inspirerat så kommer den att dra mer, vilket jag skulle tycka är okej.
Hur är det nu egentligen?
En del påstår att motorcyklar/bilar drar mindre efter mappning, många andra säger att bränsleförbrukningen ökar.
Jag är sugen på att sätta dit ett Arrow grenrör på min F800R (har redan slutburk) och mappa om den med Powercommander. Hojen är väldigt snål i originalskick och jag vill inte förstöra den låga förbrukningen.
Om jag kör hojen normalt och pendlar med den så tänker jag iallafall att förbrukningen borde vara oförändrad i princip efter mappning, däremot om man gasar och kör lite inspirerat så kommer den att dra mer, vilket jag skulle tycka är okej.
Hur är det nu egentligen?