Mappnig med Powercommander

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
Tänkte bara höra vad ni har pröjsat för mappnigen av era hojar när ni installerat Powercommander.

Skriv gärna var ni mappat också. Bor själv i Stockholmsområdet.

2000 spänn brukar väl vara kutymt. Schneiders MC har Fredrik och DinMC har Lelle som bänkare. Båda är bra.

Klabbe skrev:
Tänkte bara höra vad ni har pröjsat för mappnigen av era hojar när ni installerat Powercommander.

Nån mer som har bänkat och mappat kanske? :confused:

vad får man för 2000:-?

Låter grymmt billigt för lambda, avgastemp och spjällaxel mappning. Eller är det en "fuskmappning" a'la nerladdning av färdig mjukvara som brukar göras?

Last edited:
MagnusK: För 2000 får du en mappning enligt Dynojets regelverk, dvs vissa använder FAR, vissa går bara på hur kurvan ser ut. Det du anger tror jag aldrig jag sett någon (förutom Lambda) använda, varesig vid mappning av insprut eller förgasare. Vill du ha en komplett genomkörare (vad nu spjällaxel mappning är för något) så får man säkerligen betala dyrare. De flesta brukar vara nöjda med det som Dynojet center gör.

Freppa skrev:
MagnusK: För 2000 får du en mappning enligt Dynojets regelverk, dvs vissa använder FAR, vissa går bara på hur kurvan ser ut. Det du anger tror jag aldrig jag sett någon (förutom Lambda) använda, varesig vid mappning av insprut eller förgasare. Vill du ha en komplett genomkörare (vad nu spjällaxel mappning är för något) så får man säkerligen betala dyrare. De flesta brukar vara nöjda med det som Dynojet center gör.

Lambda, avgastemp och spjällaxel mappning använder man när man gör en "riktig" mappning, alla de variabler är viktiga när man vill mappa exakt. Troligtvis är inte Powercommander så avancerad. Har ingen erfarenhet av dem, mina (små) kunskaper kommer från mappning av Haltec och Autronic sprut.

Edit: http://www.powercommander.com/featintro.shtml det ser ut som de mappas med trottelposition (spjällaxel mappning). Finns även en version för lamda. De kan även styras med "SENSOR INPUT" vad det nu än kan vara.

Last edited:
Är 2000kr i samband med köp av PC eller kan man inhandla sig en I tex USA och sen mappa på ett Dynojetcenter för 2 lök.

Kikade lite snabbt på ebay och hittade PCIII'or för 250-280 usd(ca 2100kr). Ganska mycket billigare än på typ Motospeed som vill ha 4000 spänn!

Klabbe skrev:
Är 2000kr i samband med köp av PC eller kan man inhandla sig en I tex USA och sen mappa på ett Dynojetcenter för 2 lök.

Kikade lite snabbt på ebay och hittade PCIII'or för 250-280 usd(ca 2100kr). Ganska mycket billigare än på typ Motospeed som vill ha 4000 spänn!
Köper du pc'n hos mapparen så blir ofta mappningen billigare, om det blir billigare totalt vet jag inte.

Freppa skrev:
Ring och fråga.

Självklart! Men man måste ju ha lite kött på benen innan... :7peta :)

HanneZ skrev:
Köper du pc'n hos mapparen så blir ofta mappningen billigare, om det blir billigare totalt vet jag inte.

Säg att en PCIII'a med frakt och annat junk går på 3000 blobas och bänkning 2000 balobas = 5000. Det blir nog svårt att få det billigare än så...

Om inte det är billigare att mappa den i US också.... :hihi

HanneZ skrev:
Köpte min i USA och mappade hos Motospeed. Jag fick pröjsa 2500:- för mappningen.

Klabbe skrev:

2800:-... Inte i sthlm... Ofta kan du få ner det lite om du köper pc:n av dom som ska bänka.

Är det SP 1:an som ska bänkas... Jag nyfiken på kurvorna när du får tillbaks dom.

Är det någon som vet om något ställe där man får vara med under mappningen och bänkning?

Anledningen till att jag frågar är för att när jag sist lämnad in min hoj på ett ställe så fick jag till svar "att man får inte vara med under bänkningen". Efter det så åkte jag till en annan firma och bad dom kolla upp lambdavärdena och fick se ett mindre kul svar... 10-12% för lite soppa över större delarna av registret inte konstigt att den gick som en tunna skit.

//TS

2000 betalade jag i gbg området, höjde effekten ca 15 hästar på före o efter.. med helsystem då oxå. vridet gick upp ca 10nm

TwinSucker skrev:
Är det någon som vet om något ställe där man får vara med under mappningen och bänkning?

Anledningen till att jag frågar är för att när jag sist lämnad in min hoj på ett ställe så fick jag till svar "att man får inte vara med under bänkningen". Efter det så åkte jag till en annan firma och bad dom kolla upp lambdavärdena och fick se ett mindre kul svar... 10-12% för lite soppa över större delarna av registret inte konstigt att den gick som en tunna skit.

//TS

Hos en seriös firma får man vara med, annars kan de skita i och mappa min hoj.

slangarn skrev:
Hos en seriös firma får man vara med, annars kan de skita i och mappa min hoj.
Det är det att den här firman ska vara väldigt seriös :näsblod

Men som tur é så behöver jag ju inte gå dit igen :)

Nypan83 skrev:
2800:-... Inte i sthlm... Ofta kan du få ner det lite om du köper pc:n av dom som ska bänka.

Är det SP 1:an som ska bänkas... Jag nyfiken på kurvorna när du får tillbaks dom.

Självklart, om jag kommer ihåg...

Lutar åt att det blir ett köp från usa, relativt snart eeler när jag själv ska dit om ett gäng månader.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg