Mappa S1000RR

Marux

MC-Bike is not a hobby, it's a lifestyle
Gick med
13 Aug 2010
Hoj
BMW S1000RR
Hej,
Har precis köpt ny MC, BMW S1000RR -2011.
Fick precis hem mitt Yoshimura Helsystem, Power Commander 5, Autotune och Secondary Fuel module.

Är det någon som har liknande uppsättning som har mappat cykeln och som kan skicka sin mapp?

Finns det någon verkstad i närheten av Dalarna eller stockholm som kan mappa cykeln till ett bra pris (har endast pratat med motospeed hittils och även skrivit till Anderssons Turbo men ännu inte fått något svar).

Tack på förhand

Angående mappning kan du alltid kolla med Italia Bike Center i Arboga (0589-138 30).
/Patrik

Har du varit inne och kollat på Power Commanders hemsida ?
Där hittade jag en map som stämnde rätt bra till min Busa
EUmodel YoshiRacing exhaust, Yoshimura Racing Slipon osv.
(fick duga för annat racing exhaust, osv.)
Så jag gissar du kan hitta sammalunda till din hoj. Och för att få in det i PC V behövs sedan bara en bärbar dator och en USB-sladd med rätt USB kontakt till PC V. För PC III är det USB mini.
Programmet för att göra det hela finns på PC hemsida.
Det tog mig 30 minuter, där 25 minuter gick åt till att försöka göra det utan motorn igång, sedan jag startat motorn gick det fort.
Spara ner befintlig map på datorn , installera den utvalda mappen i den PC III som sitter i Busan.

Vad det sedan gäller bänkning för att få allt rätt och en map för "precis din" hoj har du redan fått tips i närheten av Ludvika.
Jag bänkade Busan hos
"Osten i Härryda" Tekmo Service, Thomas Eklund 070 826 14 32
https://www.facebook.com/Tekmo-service-1598184087176198/
2 mil öster Göteborg.
Du har kanske en Dynojet O2-eliminator ?
Och jag pluggade själv PAIR slangen i luftburken för att undvika störningar av extra syre just under bänkningen, kanske onödigt ?

Last edited:
Tack för svar!
Ska höra med Italia Bike Center.
Har två kompisar som har köpt sina ducati därifrån. Vet inte varför men jag fick för mig att Italia Bike Center bara höll sig till ducati men jag ska höra mig för.

Har varit i kontakt med Dynojet och de har skickat en mapp som ska vara i närheten av min set-up (M12-012-505 "austin racing full system (inconel) stock of aftermarket air filter"). Men ville ändå se om någon här på forumet hat mappat sin S1000RR med ett yoshimura helsystem.

Angående hur man själv får in mappar har jag koll på, har tidigare haft en gixxer med PC3 så det borde fungera på samma sätt. haha skönt att höra att jag inte är själv med att åka på den niten, stod i garaget och svor i 1timme över att jag inte fick det att fungera när jag hade motorn av :lol

Yes det är O2 sensor på autotunen. Har kopplat in alla enheter och även pluggat för pair-slangen, tack ändå :tummenupp
I helgen blir det att sätta dit yoshimura-systemet, har hittills bara hunnit med att plockat bort original. Kommer dock nog inte hinna testa maskinen i år pga minusgrader och snart vinter :(

Tack återigen till ni som redan har svarat.

Om någon annan har tips på verkstäder, som sköter mappning, eller om ni har mappat er S1000RR så skriv gärna.

Last edited:
Jag tycker du ska vänta in Peters svar och åka dit med hojen. Jag själv med många andra är helnöjda med hans arbete. Lycka till

Back