Mappa om originalbox

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Hur vanligt är det att man mappar om originalboxen?
Powercommander borde väl vara en bättre lösning?!

Tidigare ägare påstod att detta var gjort. GSX-R 1000 -01.

Det sitter ett KN-Filter i, samt Bolt-On, och jag vill ju inte åka omkring
med en eventuell för snål blandning.
Tycker att den kan tveka till lite ibland, när man har motorbromsat på högre varv, och sedan går på gasen igen.
 
Köpte du hojen av nån Eskilstunabo möjligen?
Och är det en K-1:a?
 
Det är väl ofta möjligt att mappa orginalboxen (vet att det gick att göra på min Ducati) men PC och dylikt är väl mer flexibla lösningar.

Om nu förre ägaren hade mappat om, hade han/hon nu inte papper på det. Bänkning och liknande? Annars luktar det skumt. IMHO.
 
Det är väl ofta möjligt att mappa orginalboxen (vet att det gick att göra på min Ducati) men PC och dylikt är väl mer flexibla lösningar.

Om nu förre ägaren hade mappat om, hade han/hon nu inte papper på det. Bänkning och liknande? Annars luktar det skumt. IMHO.

Jo, det finns bänkpapper, men det står ju inte vad som är gjort med hojen.
Finns en före- & efter kurva, men det står bara "Remapped" på den andra svängen. 147 hk första vändan, och 150,8 hk andra svängen.

Ska testa med ett originalfilter nån dag.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top