Mantorp SM 1-2/10

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jaja, nu e jag anmäld med ,,, nu ser vi till att ha kul som fan denna avslutande racehelg, å lite gött höstväder vore inte fel heller :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ska se om jag kan få Ingelie att ordna det.
Endast 65 anmälda än så länge innebär en brakförlust för arrangören, förutsatt att tävlingen öht genomförs. Kom igen, anmäl er nu!

Jag misstänker att det sena datumet på året har att göra med det låga intresset?
Och antagligen lär inte många PRO förare fylla ut superbike klassen eftersom dom kör sin final helgen före.

Tråkigt hur som helst med det låga antalet och ännu värre om det ställs in.
Jag har iallafall anmält mig nu under helgen, blir mitt enda race det här året :tummenupp

//Nitrous
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag misstänker att det sena datumet på året har att göra med det låga intresset?
Och antagligen lär inte många PRO förare fylla ut superbike klassen eftersom dom kör sin final helgen före.

Tråkigt hur som helst med det låga antalet och ännu värre om det ställs in.
Jag har iallafall anmält mig nu under helgen, blir mitt enda race det här året :tummenupp

//Nitrous

Håller med, var mycket bättre förra året när SM gick helgen innan Pro.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Länk till anmälan finns på www.arc.nu
Där finns också en prel startlista.

Meningen var att SM skulle gått helgen som gick. Dock hade banan blivit dubbelbokad, så SM fick flytta på sig.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Länk till anmälan finns på www.arc.nu
Där finns också en prel startlista.

Meningen var att SM skulle gått helgen som gick. Dock hade banan blivit dubbelbokad, så SM fick flytta på sig.

Dubbelboka en bana 2011 tror jag sådär mycket på..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
OK, vad är det du insinuerar?

Dubbelbokningar är inte speciellt ovanligt alls när man planerar säsongen.

Det borde inte finnas så många som har hand om bokning och den/dom borde inte heller ha så många datorer eller block att notera sina bokningar på. Har man sålt en helg och noterat det så kan man inte sälja den igen. Om det är så vanligt kan man undra om man har rätt folk till att sköta detta?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
OK, vad är det du insinuerar?

Dubbelbokningar är inte speciellt ovanligt alls när man planerar säsongen.

Jag är rätt säker på att det är som du skrivit att banan hade blivit dubbelbokad men jag tänker inte skriva några detaljer om varför jag är säker på det, inte här på forumet!

//Nitrous
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Det borde inte finnas så många som har hand om bokning och den/dom borde inte heller ha så många datorer eller block att notera sina bokningar på. Har man sålt en helg och noterat det så kan man inte sälja den igen. Om det är så vanligt kan man undra om man har rätt folk till att sköta detta?

Det finns 2 personer som bokar banan. Det räcker för att fel ska uppstå. Där kan diskussionen stoppa i den frågan, såvida du inte har bevis för dina påståenden.
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Jag misstänker att det sena datumet på året har att göra med det låga intresset?
Och antagligen lär inte många PRO förare fylla ut superbike klassen eftersom dom kör sin final helgen före.

Tråkigt hur som helst med det låga antalet och ännu värre om det ställs in.
Jag har iallafall anmält mig nu under helgen, blir mitt enda race det här året :tummenupp

//Nitrous

Jag misstänker att det också har att göra med att träningen är på torsdag istället för på fredag. Jag känner flera som inte tänker köra eftersom de måste ta en dag extra ledigt. Bor man långt bort är det inte värt att åka hem för att jobba på fredagen och kan man inte träna innan känner många att de inte kommer köra tillräckligt bra.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag misstänker att det också har att göra med att träningen är på torsdag istället för på fredag. Jag känner flera som inte tänker köra eftersom de måste ta en dag extra ledigt. Bor man långt bort är det inte värt att åka hem för att jobba på fredagen och kan man inte träna innan känner många att de inte kommer köra tillräckligt bra.

man har ju perfekt tillfälle att träna på fredag om man vill, erf sprint och erf, 6h öppen depå, hur svårt kan det va? :tuttar
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
man har ju perfekt tillfälle att träna på fredag om man vill, erf sprint och erf, 6h öppen depå, hur svårt kan det va? :tuttar
Det kallas arbete och "alldeles för mycket att göra för att få ledigt två dagar" :rolleyes: Till viss del ekonomi också, att träna tors, race fredag och race i helgen kostar lite väl mycket. Dessutom kan det ju knappast vara kul för dom som kör ERF lite mer seriöst om andra har det som öppen depå-träning? :va
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top