Mantorp Park Fre 25 aug med Actionpics - anmälan öppen

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
FULLBOKAT!!! GÅR EJ ATT ANMÄLA SIG!!!

En ny bandag är nu tillgänglig hos Actionpics.se för bokning.

Mantorp Park

Actionpics.se ordnar bandag på Mantorp Park fredagen den 25 augusti.
Heldagsåkning på en av sveriges racigaste motorbanor.
Instruktörer kommer att finnas till förfogande och naturligtvis sjukvård.
Vi kommer att köra mellan kl 09.00 - 16.00 i tre olika grupper.

Bullergräns: 95 db mätt ca 1 m från bankanten. Alla moderna slipons i god kvalité bör klara detta. Är du dock osäker så ta med eller montera orginal ljuddämpare. Deltagare kan blir avstängd på banägarens begäran och inget som arrangören Actionpics bestämmer över.

- Kostnad 900kr per förarplats
- Tre grupper Oförsäkrad, Snabb, Lugn

Oförsäkrad: Race-mc (licensåkare) samt försäkrade hos Trygghansa eller IF ( rekomenderat är att du har bra tempo och erfarenhet av bana), nybörjare är EJ lämpligt!!!

Snabb: Du har en trafikförsäkrad mc (ej trygghansa/if), och erfarenhet av banåkning, högt tempo.

Lugn: Du har en trafikförsäkrad mc (ej trygghansa/if) och kör på våra andra bandagar i medel eller lugn grupp.

Vi har rätten att ändra gruppindelningen om det sker förändringar gällande försäkringsvillkor som tvingar oss att se till deltagarnas bästa.
För att anmäla sig så ska föraravgiften 900 kr betalas till PlusGiro 106 05 78-0 mottagare Lilian Waern Motorsport. Avgiften återbetalas ej.
På inbetalningen vill vi att du lämnar meddelande om,
- Datum för bandagen (t.ex. 25 aug)
- Ange deltagarens namn
- epostadress, (information och bekräftelse på din anmälan skickas per mail)
- Grupp du vill köra i, (Lugn, Snabb eller Oförsäkrad
- Motorcykelns försäkringsbolag
- Mobilnr

Förarplatsen är bokad och säkrad när du gjort betalningen och fått bekräftelsen av oss, inom 10dgr från att du gjort din betalning skall du ha erhållit en bekräftelse.

OBS Får inte all information plats som ni ska uppge vid betalningen, skicka då ett mail till info@actionpics.se med alla uppgifter och ange bara namn och gärna telenummer på inbetalningen. Då kan vi para ihop den med ert mail!

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på mail info@actionpics.se

/Liwa1 & Nitrous

mail-logo.jpg

Last edited:
Räkna med oss pengar kommer i slutet av månaden lr nått :)

Svårt med bara två grupper. Har ju inte åkt nå bana tidigare men man kommer ju att ha 3-4 bandagar i bagaget när denna kommer. Medel är jag alla gånger men snabb? Hmmm :va

don_tomazo skrev:
Svårt med bara två grupper. Har ju inte åkt nå bana tidigare men man kommer ju att ha 3-4 bandagar i bagaget när denna kommer. Medel är jag alla gånger men snabb? Hmmm :va

Lugn kommer nog passa bra tror jag, man kan naturligtvis aldrig vara säker....
Snabb grupp kommer att ha "högt" tempo och dom deltagarna har ofta 20-30 bandagar i bagaget eller mer.

Lugn kommer nog bli en bra "motionsgrupp" så att säga med deltagare som normalt kör Lugn eller i Medel grupp, både nybörjare och dom som varit med på ett par dagar och inte pressar det yttersta.
Det kommer bli regler i Lugn grupp för omkörningar, mkt stor hänsyn måste lämnas vid omkörning så att ingen bromsar förbi och stjäl spåret för t.ex. en oerfaren. Den gruppen kan innehålla nybörjare och dom har lika rätt på banan som de andra i gruppen :)

Men, det kommer även vara instruktörer i grupperna och dom avgör ifall någon bör flyttas upp en grupp för den enskilda förarens egen skull och för dom andra i gruppen.

/Nitrous

Last edited:
kungko skrev:
givet det är ju hemmaplan.... :banana

Bra, då är det hos dig vi sover över alltså :)

Vet du några bra förslag på boende i närheten. Själv har jag alltid bott i depån i semitrailer eller husbil tidigare.

/Liwa1

Liwa1 skrev:

Vet du några bra förslag på boende i närheten. Själv har jag alltid bott i depån i semitrailer eller husbil tidigare.

/Liwa1

hemma hos kungko vill du inte bo... Det luktar lite skumt där.. Synd att förstöra bandagen med att va yr och illamående...

hörrö, så där behöver du ju inte hålla på, va glad för min skull nu när ja är "nära" på å få lite kvinnligt sällskap.... :7peta

ozto skrev:
hemma hos kungko vill du inte bo... Det luktar lite skumt där.. Synd att förstöra bandagen med att va yr och illamående...

Liwa1 skrev:

/Liwa1
Sjögestad Motell ligger 5 minuter med bil från banan.

sorry glömde det, men det stämmer å ja har lite begränsat med plats.... :hihi

kungko skrev:

Det gör inget, vi är inte så många som kommer och övernattar. 4 tjejer med sina respektive = 8 st ur Actionpics :D

Tack Lottak, det ska kollas upp :tummenupp

Anmält & betalt :)
Kan inte missa ett sådant tillfälle att åka på Mantorp som ligger nästgårds.

Trevligt att ni lägger ner tid och fixar banåkningar :krama

Hoppas att allt är fixat med vädergudarna så det blir kanonväder. Vill ju inte att paraplyflickorna (som jag antar finns :tomten ) ska behöva bli våta eller frysa.

/ Stefan

Liwa1 skrev:
Det gör inget, vi är inte så många som kommer och övernattar. 4 tjejer med sina respektive = 8 st ur Actionpics :D

men 4 tjejer ska det nog gå å göra plats för....;)

kungko skrev:

ja me äckliga sop-påsar som står lite här å där å luktar så är det klart att det blir lite begränsat med plats!! :hihi

jag vill oxå va me på mantorp! :tuttar

Supernajs!

Bokad o klar som man är så kikade jag lite på:

baninfoskiss.gif

Vahettere.... är det långa banan vi kommer att åka på ? Snälla säg ja... :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...