Mantorp Park Events i konkurs

Ja dom har varit på väg i kk sen i våras...nu tar FABAS över driften oxo.Dom äger banan.

Någon annan lär ju ta över, men den sista meningen var väl den mest påverkade för nuvarande arrangörer av tävlingar, t.ex STCC,TTA och även RR.

Efter som Fabas marknadsför TTA och äger banan....och det är krig mellan serierna så ligger väl inte STCC på plus.

Gissar att TTA-kalendern kommer att skrivas om så att det även går ett TTA-lopp på Mantorp snart. T.ex. 15/9.
Kan kanske påverka STCC/Pro Superbajk negativt.

Last edited:
Fan, jag som ville köra Pro Superbike på mantorp...

Gissar att TTA-kalendern kommer att skrivas om så att det även går ett TTA-lopp på Mantorp snart. T.ex. 15/9.
Kan kanske påverka STCC/Pro Superbajk negativt.

Sannolikt kommer inte mycket att ändras. Det som troligen kommer ändras är i vilken regi/företag som nybokningar av banan och genomförande av publikevents, biljettförsäljning m.m. kommer att skötas.
Motorbanan är inte i konkurs och knappast troligt kommer ägarna till motorbanan titta på när utgifterna rullar och inge intänker kommer.

Ingen idé att spekulera eller gå händelserna i förväg ännu.

/Nitrous

Kalla mig trög, men fattar fan inte introt i artikeln ovan.
HAR Mantorp Park Events några affärer ihop/delägt av Saab Automobile lr :confused:

Kalla mig trög, men fattar fan inte introt i artikeln ovan.
HAR Mantorp Park Events några affärer ihop/delägt av Saab Automobile lr :confused:

Nej såklart dom inte har. Men visst är rubriken/inledningen lite konstigt formulerad.

Men för att förtydliga så är inte någon i konkurs, det finns en konkursansökan för Mantorp Park Events från Fabasgruppen som äger Motorbanan Mantorp Park.
Eventboalget är de som skött och roddat event som STCC med biljettförsäljning m.m. m.m.

Alla bokningar kvarstår som det är och hur än driften av banan blir nästa år så är såklart ägarna intresserade att behålla relationerna med alla kunder och att dom ska kunna genomföra sina hyresdagar för det är dessa pengar som dom kommer att bygga upp sin fortsatta verksamhet på, i den struktur som kommer att bli.

Som jag skrev tidigare så är det nog ingen idé att spekulera eller gå händelserna i förväg för själva motorbanan är inte i konkurs.

/Nitrous

Back