Video Mantorp Park Actionpics 30/4-1/5, röd grupp

Du kör på tok för sakta:S Not;) Snygg, snabb, fin körning :) Vad kör du för tider på Åsen?

Du kör på tok för sakta:S Not;) Snygg, snabb, fin körning :) Vad kör du för tider på Åsen?

Tack! Jag har faktiskt ingen aning, har bara kört på Mittsverigebanan innan och det här var första gången jag körde på Mantorp... Haft ett uppehåll med körningen på 3år men det kanske är som att cykla? :gnissla

Ska åka och köra på åsen den 19e då får man se vad klockan stannar på.. Dock så kommer det att var bilkörning på vartannat pass så man kommer nog vara rädd för både grus och allt möjligt som bilarna kan dra upp...

Trevlig film och härligt kört, lugnt men ändå en hel del fina omkörningar, precis som det ska vara på bandagar!

Det brukar inte vara nån fara med grus å skit på banan,så du kan vara lugn:)

Ska åka och köra på åsen den 19e då får man se vad klockan stannar på.. Dock så kommer det att var bilkörning på vartannat pass så man kommer nog vara rädd för både grus och allt möjligt som bilarna kan dra upp...

Varför skulle det vara grus på banan? Min erfarenhet av bankörning säger att hojåkare åker av banan betydligt oftare än bilförare. Om en bil åker av så är det klart att den drar med sig mer skit upp men det har inte hänt speciellt ofta när jag kört iaf.

Dom brukar vara bra på att hålla Gelleråsen ren från skräp så det är bara att panga ;)

Varför skulle det vara grus på banan? Min erfarenhet av bankörning säger att hojåkare åker av banan betydligt oftare än bilförare. Om en bil åker av så är det klart att den drar med sig mer skit upp men det har inte hänt speciellt ofta när jag kört iaf.
Tänkte om det kan komma upp skit när dom kör över curbsen, men curbsen borde väl iofs inte vara skitiga. Sen är körningen med jobbet (Scania) så det kan ju vara gamla lik som är ute på banan...

Tänkte om det kan komma upp skit när dom kör över curbsen, men curbsen borde väl iofs inte vara skitiga. Sen är körningen med jobbet (Scania) så det kan ju vara gamla lik som är ute på banan...

Ok. Mig veterligen så är curbsen ganska rena. Sen vet jag inte hur de är och vad det körs med för bilar men när jag kör med min bil på bana undviker jag (och de flsta andra) curbsen. Man tror jag fan att bilen ramlar i delar om man kör på den skiten :P

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!