Video Mantorp Park 2012 med Actionpics 30/4 & 1/5

Sr sjukt, sjukt kul ut....vad man blir sugen på egna bandagar. :D

Lite konstruktiv input (kan vara kamerans vidvinkel som förstärker fenomenet), men du roterar höften från kurvan, håller huvudet över styrkronan och vevar runt baken. :) Hur nära tanken sitter du? :)

/Saknar sin tjejhundra något fruktat

Lite konstruktiv input (kan vara kamerans vidvinkel som förstärker fenomenet), men du roterar höften från kurvan, håller huvudet över styrkronan och vevar runt baken. :) Hur nära tanken sitter du? :)

Du menar som Kevin Schwantz, ja då kan man inte köra fort :hihi
men visst, hela överkroppen ska ut, det är så de flesta snabba grabbarna kör :)

ScrapingF1152.jpg

Jag har inte suttit på hojen innan jag körde på Mantorp, så jag känner inte riktigt att jag hittar rätt. Jag vet även att jag inte skjuter ut med huvet som jag ska. Häcken känns rätt, men det är sällan jag lägger mig och vilar med armen på tanken. Men jag får öva :)
Jag har en justerbar kudde bak på kutsen så jag känner den tidigt.

Jag får öva på :)

Jag har inte suttit på hojen innan jag körde på Mantorp, så jag känner inte riktigt att jag hittar rätt. Jag vet även att jag inte skjuter ut med huvet som jag ska. Häcken känns rätt, men det är sällan jag lägger mig och vilar med armen på tanken. Men jag får öva :)
Jag har en justerbar kudde bak på kutsen så jag känner den tidigt.

Jag får öva på :)

Ett bra knep (om man nu vill få fram/ned/in överkroppen) är att ta ned tempot, slå ihop knäna runt tanken, låta bli att veva runt baken - och tokfokusera på överkroppen, vrida in överkroppen mot kurvan och jobba-jobba-jobba.
Att ha hakan över styrkronan är tryggt för de flesta, därför är det bra att ta ned tempot lite, och jobba med överkroppen, det kommer kännas skitnepigt.

Börjar man stressa upp tempot igen så kommer de flesta hamna tillbaka i sina trygga positioner... :)

När man tror man hänger av satan har man knappt börjat. :hihi

Äh, sluta gnälla på baken hit eller dit. Beror nog på att kameran sitter så nära.
Han sitter kvar på hojen - och 1:31 är väl tillräckligt bråttom!? :yoparty

Äh, sluta gnälla på baken hit eller dit. Beror nog på att kameran sitter så nära.
Han sitter kvar på hojen - och 1:31 är väl tillräckligt bråttom!? :yoparty

Inte gnäll, mer tips i all välmening. :) Att veva runt baken och sitta med överkroppen riktad från kurvan är lite kontraproduktivt. :crash
Fort kan man bevisligen åka hur man än sitter (bara blick och gas synkar), men det är ju inte en anledning att slipa lite på't, eller hur? :)

Inte gnäll, mer tips i all välmening. :) Att veva runt baken och sitta med överkroppen riktad från kurvan är lite kontraproduktivt. :crash
Fort kan man bevisligen åka hur man än sitter (bara blick och gas synkar), men det är ju inte en anledning att slipa lite på't, eller hur? :)

Nej, jag vet.. ;)
Men det såg inte konstigt ut när jag såg han köra "live" så det är nog bara kameravinkeln.

438.jpg

Hittade en bild som Oscar Ekenlöw tagit. Såhär ser det ut framifrån.

/H

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...