Mantorp Park 2 Maj med Actionpics

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag och farsan funderar på att boka, väntar bara på första lönen sen skall det bestämmas. Det lutar rejält åt att det blir en bokning.

Vilka fler är på? :yoparty

Tjänar du fett på ditt nya kneg?:tummenupp Kul att du har kulor som ramlar in!

Kan vara en riktig hit, bara vädret är fint..aj aj ingen smc.kurs i tempo, ett råd börja inte tampas i snabba gruppen:)

Var det någon som nämnde bandag? :)

Hmmm måste snart ta ett beslut om hur man ska tackla framtida hojåkande :confused::confused:

Fast kör du annorlunda för att inte försäkringen gäller, tror inte det (Jag vet att man inte gör det):fakta

Jag vet inte... eftersom jag inte kör när försäkringen inte gäller! :) Om något händer så vill jag veta att det finns en försäkring som täcker det. Skulle hojen framför mig börja läcka olja i en kurva, eller bara ifall jag själv får ett hjärnsläpp och nyper tag i bromsen i en kurva så vill jag veta att det inte kostar mig 40.000:-.

Så jag tror egentligen att jag kör bättre när försäkringen gäller eftersom jag kan slappna av på ett annat sätt då + att jag tror att oförsäkrade körningar lockar mer folk som inte bryr sig om sina cyklar = mer olycksbenägna.

Var på actionpics körning med busa klubben på mantorp..

Bara för att det heter actionpics behöver det inte betyda att man kommer fastna på nån bild.

Annars så hade dom en race/snabb och en medel lugn när vi var där..

det var öppen depå alltså en timme till race/snabb o en till lugn/medel...

Den körningen var nog en av dom bästa jag kört även fast regnet förstörde halva dagen..

Man körde till man var trött sen gick man in i depån.. enda incidenten som var va ett soppa torskt och en vurpa efter dragrace rakan..

var ju typ mycket lugnade än det som hände den sista SMC körningen på gåsen..

Jag vet inte... eftersom jag inte kör när försäkringen inte gäller! :) Om något händer så vill jag veta att det finns en försäkring som täcker det. Skulle hojen framför mig börja läcka olja i en kurva, eller bara ifall jag själv får ett hjärnsläpp och nyper tag i bromsen i en kurva så vill jag veta att det inte kostar mig 40.000:-.

Så jag tror egentligen att jag kör bättre när försäkringen gäller eftersom jag kan slappna av på ett annat sätt då + att jag tror att oförsäkrade körningar lockar mer folk som inte bryr sig om sina cyklar = mer olycksbenägna.

Vet ju att SMC:s kurser (dom enda där försäkring gäller) är skitbra och man har kul men inget går upp mot en ""vanlig" bandag där man får köra mer än 80%.(Och jag lovar, man kör bara med 50% av sin förmåga ändå)

Så alla körningar med tokiga LRMC:are (sorry guys) är ok bara för man har försäkring. :D Nädå vet av erfarenhet att det är ok med försäkring när man tokklotar.

Men vad satan Trixarn...den här texten är ju inte du!!! Din image är ju typ att komma glidande med stället vid anklarna släpande med pilotisar och liket av din hoj pyrande bakom dig när du går därifrån! Kanske "käftar" du ur dig något coolt när du går förbi oss dumt gloende i depån typ... gillade ändå inte färgen lr ni har rätt... den kurvan går inte att ta +200 i riktigt top gun manér:D

Men vad satan Trixarn...den här texten är ju inte du!!! Din image är ju typ att komma glidande med stället vid anklarna släpande med pilotisar och liket av din hoj pyrande bakom dig när du går därifrån! Kanske "käftar" du ur dig något coolt när du går förbi oss dumt gloende i depån typ... gillade ändå inte färgen lr ni har rätt... den kurvan går inte att ta +200 i riktigt top gun manér:D

:yoparty:yoparty:yoparty:Bugar:Bugar

Vet ju att SMC:s kurser (dom enda där försäkring gäller) är skitbra och man har kul men inget går upp mot en ""vanlig" bandag där man får köra mer än 80%.(Och jag lovar, man kör bara med 50% av sin förmåga ändå)

Så alla körningar med tokiga LRMC:are (sorry guys) är ok bara för man har försäkring. :D Nädå vet av erfarenhet att det är ok med försäkring när man tokklotar.

Bra skrivet :) Sen många säger att dom aldrig kommer köra ickeSMC-bankörningar bara för att man inte kan få nå hjälp där. Det finns faktiskt instruktörer där också som man kan fråga om hjälp. I somras när jag körde på gelleråsen i hällregn, så körde en instruktör bakom mig och kollade min körställning och gav mig tips tills det var bra :tummenupp

Ähhh... Det är bara en släng av vinterdepression... Snart är det vår och då är allt som vanligt igen! :cool:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT