Manpower rekrytering

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Blev uppringd av dem idag och frågad om jag ville komma på anställningsintervju :näsblod Glad så klart, självklart vill man ju ha ett jobb men...
Har absolut ingen erfarenhet eller kunskap om detta, men kanske det finns någon här som har? Blev liksom lite paff av bara samtalet, har inte själv haft någon kontakt med dem alls utan tror att dom har hittat mitt CV nånstans i cyberrymden...
Så lite tips & råd / åsikter & erfarenheter hade varit toppen! :tummenupp

Jagh har inte jobbat åt dom personligen, men vet att många av dom som jobbar där har chans att bli kvar på det stället dom är uthyrd till.

Så det kan vara ett bra sätt att söka nytt jobb på.

I sthlm skriker dom visst efter folk.

Så är du arbetslös och vill ha jobb - kontakta manpower!

Cat skrev:
2624402 Blev uppringd av dem idag och frågad om jag ville komma på anställningsintervju :näsblod Glad så klart, självklart vill man ju ha ett jobb men...
Har absolut ingen erfarenhet eller kunskap om detta, men kanske det finns någon här som har? Blev liksom lite paff av bara samtalet, har inte själv haft någon kontakt med dem alls utan tror att dom har hittat mitt CV nånstans i cyberrymden...

Har varit anställd hos Manpower i ca 6 år så de funkar som arb.givare men om man har sett fram emot en hög lön så är det helt fel att jobba inom bemanningsbranchen.
Kan vara ett sätt att komma ut och få in foten hos en arbetsgivare. Då kan de ju börja med att hyra in en och se om man är bra och får man sen en anställning så slipper man oftast provanställningen.
Sen beror det ju lite på inom vilken sektor man söker jobb, hur lätt det är att komma in hos en "vanlig" arbetsgivare.
Själv har jag inte lyckats än......Får bara olika långa uppdrag vissa så långa som upp till ett år. Jag jobbar då inom kontor och administration.
Är man arbetslös så skall man kolla upp med sin A-kassa vad som gäller om man nu inte får en tillsvidareanställning. Finns speciella regler hos vissa A-kassor vet jag, kan vara bra att tänka på så man inte blir utförsäkrad.

Hoppas att du har blivit lite klokare.

"Nisse"

Last edited:
Cat skrev:
2624402 Blev uppringd av dem idag och frågad om jag ville komma på anställningsintervju :näsblod Glad så klart, självklart vill man ju ha ett jobb men...
Jag jobbade åt manpower i drygt 2år, ingen vidare lön men jag blev erbjuden anställning på nästan varje företag jag jobbade på. Kanonbra inkörsport på arbetsmarknaden.

Bra om man vill ha jobb snabbt. Eller snabbare iaf.
Men lönenivån via bemanningsföretag kan skilja sig massa. På mitt jobb skiljer det nästan 6000 nok i månaden mellan mig som fast anställd och de via manpower.
Dock så har man et jobb iaf :)

Det e precis det där med lönen som jag e lite bekymrad över...
Menar har man haft en "bra" lön innan har man också levnadskostnader efter det...och dom vill man ju ha kvar :tungan
Jag har legat mellan 23-25 000 i mån på mina "vanliga" jobb, men det kan jag visst glömma med Manpower eller?

Många säger att det ger mer pengar i fickan att jobba i Danmark, trots att skatten är högre + alla soc.avgifter osv. men pga att själva lönebeloppet ligger så mycket högre så ger det ut mer än samma jobb hade gjort i Sverige.
Någon som har något att säga om det? :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...