Förresten... Olyckstråden är död!
Genast blev sh.com en trevligare plats.![]()
Ja,
Strutsmentaliteten ska vara normen tydligen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förresten... Olyckstråden är död!
Genast blev sh.com en trevligare plats.![]()
bikerwoman;3699113 Tyvärr kan ändå inte riktigt hålla med! Om jag nu låt oss säga är en van och säker förare med massor av timmar bakom styret i alla möjliga/omöjliga situationer så borde väl jag ha reducerat risken för EGNA misstag så att jag kan köra fortare än "Nisse" med bibehållen risk. Eller?[/QUOTE skrev:DU HAR HELT RÄTT! Och de FLESTA använder denna INSIKT/ERFARENHET
till att ANPASSA hastigheten efter förhållandena, inte till att sätta "rekord".
Men då ska du inte göra det på ALLMÄN VÄG, för där KAN du ALDRIG räkna
bort ANDRA PARAMETRAR.
OCH Du måste också vara väldigt medveten om de parametrar som ändras
vid ökad hastighet.......en parameter:.......REAKTIONSTIDEN.
Jag vet att det finns en formel för att beskriva hur reaktionstiden kontra
hastigheten förhåller sig men kan den inte utantill, vad jag däremot vet är att
inte många har en aning om hur långt man kommer på på EN sekund vid 100km
resp. 150km/tim.
Det gör ont att ramla.....NTF brukar vara ute med en bil på en anordning där
man får prova hur det känns att köra in i ett fast föremål i olika hastighet.
Prova den....ni kommer att bli ordentligt förvånade.
Eller stå med utsträckta armar och fall framåt med raka ben och ta emot er
med armarna........motsvarar mindre än 40km/tim.
Det räcker att köra med insidan.........tänka i förväg....och "rejsa" på avlysta
områden, det är det som dom är till för.
KentW
Testa att åka essingeleden i 70....vs 140, åker du 150+ så känns det säkrare. Du hinner förbi bilarna innan de börjat svänga. Åker jag leden i lagligt tempo så känner jag mig rädd, och utsätter mig för att prejjas mm.
Men då är det ju bilens fel eftersom den svänger ut framför(även om du håller 100km/h över laglig hastighet).Enligt sporthoj.com logiken då alltså.Det som händer är väl inte att du förbi bilarna innan de börjar svänga, utan istället hinner du inte bromsa när de väl har börjat svänga ut.
Jag vet att det finns en formel för att beskriva hur reaktionstiden kontra
hastigheten förhåller sig men kan den inte utantill, vad jag däremot vet är att
inte många har en aning om hur långt man kommer på på EN sekund vid 100km
resp. 150km/tim.
KentW
Men då är det ju bilens fel eftersom den svänger ut framför(även om du håller 100km/h över laglig hastighet).Enligt sporthoj.com logiken då alltså.
Jag är inte föredöme någonstans, inte heller fürsten....
MEN det handlar inte om det....vi kan hålla på i 40 år till och anses vara svin på vägarna, det har inte med saken att göra.
Det har att göra med inställning, tajming & tallang för att framföra dessa raketer. No offence, men det är inte godtagbart att alla är av samma virke på ngt vis... Nu drar jag iväg med "spådomarna" men det är faktiskt så, alla har inte samma tallang och genetik. Alla kan inte lära sig.... Alla är bra på olika saker. Du kanske är bättre än mig på schack eller golf, det _unnar_ jag dig.
Men alla kan inte bli bra på "sporthoj" på endast inlärning, oavsett kort eller lång tid.. Det handlar om så mycket mer.
Fürsten är kanske det enda levande beviset för min teori...vi delar inte alla åsikter. Men i min mening är han ett levande bevis på att man faktiskt kan tänja gränser utan självklara risker.
Risker är högst individuellt. Brassar jag medelfart på bulten 160 (när jag kan vägen och vet exakt vad jag gör..) så betyder det inte större risktagande än nybörjaren som håller 110 medelfart utan erfarenhet, och utan att kunna vägen helt och hållet.
Det är bara några tankar från mig..
Alla är ansvariga över sig själva, tyvärr inser inte majoriteten sina begränsningar. De som får creds i mina ögon, är de som kan sätta farten efter sin förmåga...sen kan farten variera, OTROLIGT mkt.
Det är en fet myt att någon som gör film och bjuder på sig själv, skulle ge upphov till att någon på gatan tänker "nu ska jag vara som han"...
--
Poängen med det hela är att man kan göra så mkt mer än idag... Intresset finns, folket finns, vi har ett grymt bra forum. Fritt fram för kreativa ideer!
Shoot..

Hej allihopa!![]()
Jag har kört för fort, utan skydd i snart 25år.. Eftersom jag fortfarande lever och frodas, kan jag bara rekommendera andra att följa mitt exempel..
Dessutom har majoriteten av omkomna både skyddskläder och hjälm, verkar fullkomligt livsfarligt!
Blir jag bannad nu?

Troligen inte, man kan tydligen bete sig hur illa som helst och vara välkommen här![]()
Väntar.... Väntar....Väntar....Väntar....
jag kör i jeans... mörka så klart... har hört att mörka tygbitar är lättare att hitta i såren på knäna
haj ju hjälm så klart... vem vill ha flugor i ansiktet
wannagofast ! kan du inte visa oss hur du ser ut när du kör i din adamdress?? skulle nog uppskattas![]()
Blir jag bannad nu?
tror du inte jag har tänktpå det? därför jag har mörka jeans juNär jag blev skrubbad sa syrran att jeansfibrer i sår är bland de värsta som finns att få ut.![]()
tror du inte jag har tänktpå det? därför jag har mörka jeans ju![]()

Jag vet, är bara så j_vla ensam..Jag tror inte ens du framkallar en gäspning.
Du är en hjälte.![]()

Tack!kämpa på...inte försent för dig... du kanske oxå kan bli en hjälte en dag
![]()
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller