Alla är ansvariga över sig själva, tyvärr inser inte majoriteten sina begränsningar.
Tyvärr inser inte heller alla att man inte är ensam i trafiken....
Ett misstag från din sida kan få förödande konskevenser för tex en barnfamilj i volvon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alla är ansvariga över sig själva, tyvärr inser inte majoriteten sina begränsningar.
Om man sitter framför datorn och surfar efter olycksrapportering 24/7 under säsongen som några verkar ägna sig åt så lär man ju klara sig i viket fall.Kanske något att ta efter?Just det faktum att kanske EN enda person överlever tack vare dessa trådar är mer än motivation för deras existens för mig.
Om man sitter framför datorn och surfar efter olycksrapportering 24/7 under säsongen som några verkar ägna sig åt så lär man ju klara sig i viket fall.Kanske något att ta efter?
Risker är högst individuellt. Brassar jag medelfart på bulten 160 (när jag kan vägen och vet exakt vad jag gör..) så betyder det inte större risktagande än nybörjaren som håller 110 medelfart utan erfarenhet, och utan att kunna vägen helt och hållet.
Ni som flockas kring olyckor och bränder för att förhoppningsvis få en glimt av ett blodigt offer eller avliden..
Nu behöver ni inte längre ge er ut på gatorna för att lyssna efter de ljuva sirenerna.. Olyckstråden till Er tjänst!
....ser vi tydligt resultat av varenda dag, varför skulle inte
TRAFIKSÄKERHETSINFORMATION kunna "säljas" med reklamstuk...?
Under 1980-talet drevs två STORA kampanjer riktade mot ungdommar som
fick lysande resultat....nån som minns...?
-----NON SMOKING GENERATION-------------
-----NON FIGHTING GENERATION-------------
oh fuck, jag e trött satan .. men jag måste ändå svara och föra dialogen vidare, detta är en bra diskussion. Och jag hade inte gett mig in i den om den inte vore för ett bra syfte, eller förde med sig bra ideer.Jag håller inte med dig.
Sen kan jag ju tillägga att jag tycker det är lite lustigt, att du inte förstår problematiken.
Jag ska ge ett par exempel på vad jag tycker det handlar om:
I ena inlägget tar du avstånd från gruppkörningar, (du säger att du medvetet undvikit sådana för du tycker de är farliga)
I andra inlägget manar du till gruppkörningar i gasahelvetetempo, och texten läggs ut så att det inte ska missförstås att här går det undan.
Exempel två:
Du hånar nybörjare som försöker skrapa knä, du säger dig ideligen se nybörjare på bulten som ligger i fel spår och desperat försöker få ner knät.
Lika bra att dra om dom på utsidan utan att skrapa knä.
Knät kommer ju naturligt när farten ökar, så är det väl för alla? Eller hur?
Det måste ju vara något fel på nybörjarna på bulten eftersom de inte kan köra?
Det är ju deras fel att olycksstatistiken far i topp?
Samtidigt vet du ju att nybörjarna läser allt du skriver och tar efter, (för de vill ju va som du, bli som du, du u u u u)
Jag tycker bara inte det är klädsamt att predika i trafiksäkerhetstrådar samtidigt som man svänger sig med bombrepeattityden.
Sammanfattning: hål i huvet.
Det är det det handlar om. Tycker jag.
Att sen en viss känd hojåkare som spelat in filmer inte har smällt är fan ett under ... det tycker jag är 90% flax och 10% skills
Det är ingen flax.. Det är grym körkunskap och framförhållning. Sen blir det ju som så - att håller man dubbla hastighten++ så rör sig allt annat i slow motion. Det ser "värst" ut på film, men det är ganska odramatiskt...
Testa att åka essingeleden i 70....vs 140, åker du 150+ så känns det säkrare. Du hinner förbi bilarna innan de börjat svänga. Åker jag leden i lagligt tempo så känner jag mig rädd, och utsätter mig för att prejjas mm.
Det är ingen flax.. Det är grym körkunskap och framförhållning.
Okej, jag fattade inte ironin.De gruppkörningar jag lagt ut "gasa helvete i högt tempo" - är totalt ironiskt.
Jag tror det, jag är övertygad om det.Finns det någon öht på gatan som tänker sig ta efter något man sett på film :S
Känner för många som åker hoj för prestige och image - inte för att det 'r kul. Folk som tar onödiga risker bara för att komma fram först....
Jahaaaa... Det är så det funkar. Kortare exponeringstid helt enkelt. Ska testa den tekniken på väg hem från jobbet idag. Tack för tipsetTesta att åka essingeleden i 70....vs 140, åker du 150+ så känns det säkrare. Du hinner förbi bilarna innan de börjat svänga.
Jahaaaa... Det är så det funkar. Kortare exponeringstid helt enkelt. Ska testa den tekniken på väg hem från jobbet idag. Tack för tipset![]()
Ojojoj,det är nog några med Wighsnews som startsida som sitter och skakar av abstinens framför datorn just nu...Förresten... Olyckstråden är död!
Det är ingen flax.. Det är grym körkunskap och framförhållning. Sen blir det ju som så - att håller man dubbla hastighten++ så rör sig allt annat i slow motion. Det ser "värst" ut på film, men det är ganska odramatiskt...
Testa att åka essingeleden i 70....vs 140, åker du 150+ så känns det säkrare. Du hinner förbi bilarna innan de börjat svänga. Åker jag leden i lagligt tempo så känner jag mig rädd, och utsätter mig för att prejjas mm.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |