Mange Schidts – “Glassigt”

Zandrah skrev:
2253869 Den e ju till och med sämre än Boten Anna... :brinnerup

Skillnaden är att han sjunger om att kröka och ha det ball, Boten Anna
handlar om den djupaste datanördsidyllen som inte ska delas med omvärlden.

NoicE skrev:
2253878 Skillnaden är att han sjunger om att kröka och ha det ball, Boten Anna
handlar om den djupaste datanördsidyllen som inte ska delas med omvärlden.

Jag e ju en datanöörd :hihi

Kerplunk skrev:
2253845 Tycker den är rätt skön..

Skön? :va Jag tror att en virknål intryckt genom tinningen skulle vara skönare..

Glassigt är nog de senaste fem årens mest irriterande låt alla kategorier.
:huvet

Werzion skrev:
2254320 förra året var det (Fronda med) "Rullar Fram", i år blir det Glassigt :tummenupp

Skillnaden är att fronda -rullar fram går att lyssna på, det gjorde inte dendär skiten..

Xyron skrev:
2254329 Skillnaden är att fronda -rullar fram går att lyssna på, det gjorde inte dendär skiten..

kan inte annat än hålla med! frondas låt är helt okej, men "glassiiiigt" nej fy faen :död

Ska man jämnföra Boten Anna och glassigt så väljer jag helt klart glassigt...d här går iaf lyssna på...inte för att nån av låtarna är nått jag skulle spela hemma.

Gustav O skrev:
2254453 Mange Schmidt är skitrolig privat.
Må så vara. Men jag har aldrig riktigt gillat hans musik. Glassigt når inte upp till samma nivå som 1990 Nånting av Afasi & Filthy t.ex. Aldrig Mer av Profilen är en annan gammal goding som håller högre klass.

Esquire skrev:
2254494 Må så vara. Men jag har aldrig riktigt gillat hans musik. Glassigt når inte upp till samma nivå som 1990 Nånting av Afasi & Filthy t.ex. Aldrig Mer av Profilen är en annan gammal goding som håller högre klass.
Fast Mange är ju ingen rappare i den bemärkelsen utan texterna är ju hans grej, och de blir ännu roligare om man känner honom.

Gustav O skrev:
2254503 Fast Mange är ju ingen rappare i den bemärkelsen utan texterna är ju hans grej, och de blir ännu roligare om man känner honom.
Då jag sitter och dricker sprit lyssnar jag inte direkt på texterna. Och visst är det så att musik kan vara betydligt bättre om man känner artisten.

När jag ändå är på bra humör så passar jag på att rekommendera Apan som kommer från Umeå. De är riktigt svängiga i t.ex. "Jakten på under bordet" och "Pengarna tillbaka".

han borde byta namn till mange shit och lägga ner allt vad musikkarriär heter :fatta! :näsblod

Jag tycker att båda rockar! :yoparty

Manges texter är ju sjukt sköna... Han prickar ju in sånna sköna rim så d e helt sjukt... Däremot så är just glassssigt biten inte så mycket att hänga i gran men verserna knäcker! :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg