mange har ont

Vet inte hur det känns eftersom jag aldrig dragit ut någon visdomstand (har inte ens fått dem!). Vet däremot hur det känns att gå till tandläkaren :skrämd

Nån som vet när de jävlarna slutar irritera? Visdomständerna alltså...
Jag var in på röntgen för ungefär 4 år sedan, konstaterade att två visdomständer behövde dras bort, tid för operation mm. Dagen innan operation var jag in igen för nån träff med läkaren som snackade om hur det skulle gå till mm. Då berättade han att de var tvungna att kapa lite i käkbenet också då det var för snävt för resten av tandraden att leva i harmoni. När han sedan kläckte ur sig att det är lokalbedövning som gäller så backade jag ur om jag inte skulle få bli helt nedsövd. Icke, omöjligt då narkosläkare inte fanns att tillgå till ett sådant ingrepp. Hepp, hejdå :(

Nu, 4 år senare, så irriterar de fortfarande och den vänstra sidan kan svullna upp rejält och blöda och ha sig :( Då är det tops indränkt i sprit som gäller...

Kan man teckna en tandförsäkring och sedan byta ut hela käften på en gång? Vad kostar det? Har ju sneda framtänder också, kan ju fixa till dem samtidigt sen. Men det är ju så satans dyrt, morsan kostade på ca 40k på att byta ut till stifttänder och då kastade de hennes gamla guldbrygga eller vad det nu var.

har problem som fan sedan jag drog ut en visdomstand.. käken e stel som fan å gör ont.. å de e ½ år sedan... trycker jag på käkbenet precis framför örat så knäcker det till..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt