Man vrider, motorn varvar men rör inte på sig

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Tja jag har sökt nu men inte hittat ett svar så jag startar en ny tråd. Faktum är att jag tror att det här är ett problem som många har/haft/kommer ha. Jag hade en Suzuki RG 125a förrut med samma problem och nu har jag en Yamaha FZR 600 som har "råkat" ut för samma sak. :(

Till problemet: Jag kör på kanske 2an eller 3an och så vill jag vrida på och försvinna. Sagt och gjort jag vrider på och motorn varvar men mer än så händer inte, den accelererar pyttelite och varvar satan :va

Snälla svara inte om ni inte har en aning om vad det är för fel, det ökar bara min förvirring :rolleyes:

låter som din koppling slirar utav bara helvete, testa att byta lameller.

Byt kopplingslameller.
Dubbelkolla vajerspelet innan du river ner kopplingen.

okej tusen tack :) jag har precis fått hem Haynes meckhandbok så jag är full av självförtroende för tillfället.
men att byta lamellerna är det svårt och är dom dyra att köpa? :Bugar

Yamaha_Tobbe skrev:
2179389 okej tusen tack :) jag har precis fått hem Haynes meckhandbok så jag är full av självförtroende för tillfället.
men att byta lamellerna är det svårt och är dom dyra att köpa? :Bugar

Klarar du av att genomföra ett normalt samlag som tillfredställer din partner så klara du att byta lameller.

Ett lamellpaket kostar 1500-2000.

Långa farbron skrev:
2179475 Klarar du av att genomföra ett normalt samlag som tillfredställer din partner så klara du att byta lameller.

Garanterat dåliga lameller. Fzr:en har dock riktigt usel koppling. Nya lameller råder bot på det för ett tag. Byt till hårdare kopplingsfjädrar så blir det bättre.

Kolla hur mycket som är kvar på lamellerna och om du har hack i korgen för har du hack kvittar det om du byter lamellerna du kommer ändå få ha en skit koppling då :näsblod

Händer även att folk åker omkring med så kärvande och/eller feljusterad vajer att kopplingen slirar därför.
/u

Var jävligt noga med vad du häller i för olja så det är riktig mc- olja som är gjord för våtkoppling å inte nån sunkig bil olja :fakta

Långa farbron skrev:
2179475 Klarar du av att genomföra ett normalt samlag som tillfredställer din partner så klara du att byta lameller.

Lika bäst att jag håller mig ifrån att byta lameller på min moppe när det nu blir dags.

MVH Nicklas.

Bearing skrev:
2180249 Varför det? Har inte jag gjort/behövt på de två olika hojar jag bytt på.
Man kan bränna lamellerna och likaså stålskivorna vad jag förstått. Du kanske har monterat lamellerna och sen låtit hojen stå över natten ihopmonterad? Isf motsvarar det ju samma oljebad. ;)

Mr Helmut skrev:
2179528 Kolla hur mycket som är kvar på lamellerna och om du har hack i korgen för har du hack kvittar det om du byter lamellerna du kommer ändå få ha en skit koppling då :näsblod

du syftar på lamellhuset? en sån lär ju kosta skjortan! damn jag som redan är skyldig en kompis en mindre förmögenhet (körde in i hans hoj). nästan så att hojen får stå hela säsongen.. :(

ulf_lundin skrev:
2180048 Händer även att folk åker omkring med så kärvande och/eller feljusterad vajer att kopplingen slirar därför.
/u

tro mig det är inte därför, för tillfället så tar inte kopplingen alls, faktum är att hantaget inte åker tillbaka för jag lyckades ta sönder fjädringnsmekanismen medans jag var framme och pillade, och tillråga på allt så får jag inte av skruvarna som håller fast skiten. frustrerande ja :huvet

björn.e skrev:
2179507 GLÖM INTE att bad dom nya lammerna i olja annars kommer du få gör om jobbet :fakta

björn

över natten då bara? :)

philsson skrev:
2180330 Man kan bränna lamellerna och likaså stålskivorna vad jag förstått. Du kanske har monterat lamellerna och sen låtit hojen stå över natten ihopmonterad? Isf motsvarar det ju samma oljebad. ;)

min korg ligger då inte i olja,men den får olja då motorn startas:)

Yamaha_Tobbe skrev:
2182112 du syftar på lamellhuset? en sån lär ju kosta skjortan! damn jag som redan är skyldig en kompis en mindre förmögenhet (körde in i hans hoj). nästan så att hojen får stå hela säsongen.. :(

kopplingskorg heter det och det är saken som lamellerna ligger i, ja den kostar pengar :näsblod

Tänk även på att det kan vara en god idé att rugga upp stålplattorna med ett sandpapper eller blästra dem.

Esquire skrev:
2182214 Tänk även på att det kan vara en god idé att rugga upp stålplattorna med ett sandpapper eller blästra dem.

ironi eller va? man vågar ju inte göra allt vad folk säger.. en del är bara hel onda helt enkelt :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg