Man vill bara dö

studenten

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Tävlingskittad R!
Måndag, Ingen ny hoj ännu hösten kryper närmare. Massor att göra på universitetet

Man vill bara dö helt enkelt! :död

PS: Muttra dessa enkla fraser på jobbet så ska du se att arbetslusten och motivationen sjunker till oroväckande låga nivåer.

I egenskap av att vara norrlännig har jag en medfödd talang i att vara pessimist :tungan

studenten skrev:
Måndag, Ingen ny hoj ännu hösten kryper närmare. Massor att göra på universitetet

Man vill bara dö helt enkelt! :död

PS: Muttra dessa enkla fraser på jobbet så ska du se att arbetslusten och motivationen sjunker till oroväckande låga nivåer.

I egenskap av att vara norrlännig har jag en medfödd talang i att vara pessimist :tungan

Tänk så här: Göra det bästa av plugget, skaffa bra jobb så kommer du att leva resten av livet med olika hojar som man byter lika ofta som kallingar :yoparty

Så har jag iallafall tänkt, min största motivation :)

"massor att göra på universitetet...."

Du är student. Gnäll inte, du har inga problem.

t-rex skrev:
"massor att göra på universitetet...."

Du är student. Gnäll inte, du har inga problem.

Det där har jag alltid tyckt är en intressant diskussion, när brorsan jobbade och jag pluggade så sade han det samma. Men nu när jag jobbar kan jag konstatera att när man pluggade så hade man inga stålar men massor med tid, när man jobbar så har man minimalt med tid men stålar. Vilket är egentligen bäst och varför? Just nu t.ex. så får jag tacka nej till att åka hoj eftersom jag jobbar, men om jag pluggat hade jag nog hunnit - men då hade jag ju inte haft råd med hoj... :va

Det där är det eviga dilemmat...

Jag brukar tänka "ja vaffan det här är ju iallafall bättre än lumpen"

sen tänker man tillbaks på de gånger man fick befälen riktigt sura (så att de hatade sitt jobb ännu mer)
skrockar för mig själv, lite nöjt, sådär lagom elakt, och tänker att fan livet är ganska bra endå :)

84superbee skrev:

sen tänker man tillbaks på de gånger man fick befälen riktigt sura (så att de hatade sitt jobb ännu mer)
skrockar för mig själv, lite nöjt, sådär lagom elakt, och tänker att fan livet är ganska bra endå :)

Lumpen måste i alla fall vara sämst av alla alternativ. Jag är ganska glad att jag inte gjorde den.
Fast ibland önskar jag att jag inte ljugit så jävligt på mönstringen

84superbee skrev:

Haha, så tänker jag med. Iaf när det är lite trökigt. DÅ tänker man, det är iallafall bättre än att ligga i nåt jävla värn å frysa.

Nu pluggar jag på Högskola, inga pengar, ingen hoj, lagom med mat men okej, en hel del tid...

Hade hellre haft hoj. Fast å andra sidan, rätt gött att festa på onsdagar :yoparty

:hej

Markus skrev:
Lumpen måste i alla fall vara sämst av alla alternativ. Jag är ganska glad att jag inte gjorde den.
Fast ibland önskar jag att jag inte ljugit så jävligt på mönstringen
Jag är glad att jag gjort lumpen, jag vet va det handlar om. Jag kan lätt dementera och kommentera från folk som vet mycket om lumpen men inte har gjort den, det är skoj. (No offence mot dig, bara så du vet).

Nä, lumpen var 10 månaders pain i rumpan, men MCkort fick jag å en jävla massa polare...

Jag har det rätt så bra ändå :)

Hojen: Köpt av farsan

Bilen: Fått av farsan (Bmw 328 E36, 98:a)

Och så äter jag hemlagat varje dag.

Men sen förtjänar man det också då man satsar på skolan och är en rätt så lugn kille.

:tungan

H4 skrev:
Jag har det rätt så bra ändå :)

Hojen: Köpt av farsan

Bilen: Fått av farsan (Bmw 328 E36, 98:a)

Och så äter jag hemlagat varje dag.

:tungan
När ska du bli vuxen?

Edit1: Såg att du var 15 år. Grattis!

Edit2: Är det inte 16 för A1 fortfarande? BMW? Är det inte 18 för B?

Last edited:
hållundan skrev:
När ska du bli vuxen?

Edit1: Såg att du var 15 år. Grattis!

Edit2: Är det inte 16 för A1 fortfarande? BMW? Är det inte 18 för B?

16 för A1, 18 för B. :tummenupp

Markus skrev:
Det där har jag alltid tyckt är en intressant diskussion, ...

Pasta och gröt är gott.

Nä, det hade varit kul att ha studendtidens tid och nutidens pengar, det är helt klart. Men vafan, sprit gick alltid att hitta, böcker får man kopiera och jag körde en gammal GSX600F. Det funkade.

t-rex skrev:
Pasta och gröt är gott.

Nä, det hade varit kul att ha studendtidens tid och nutidens pengar, det är helt klart. Men vafan, sprit gick alltid att hitta, böcker får man kopiera och jag körde en gammal GSX600F. Det funkade.

Men jag gick bara i gymnasiet, det kvalar inte in som "studietid" va? Ärligt talat, jag lider med dem som sätter sig i skolbänken i 4-5 år efter 12 år i skolan, jag skulle hellere levt på ruinens brant resten av mitt liv... Men... nu skulle jag gärna plugga, men jag köpte en lägenhet så det går nog bort. :gnissla

Markus skrev:
Men jag gick bara i gymnasiet, det kvalar inte in som "studietid" va? Ärligt talat, jag lider med dem som sätter sig i skolbänken i 4-5 år efter 12 år i skolan, jag skulle hellere levt på ruinens brant resten av mitt liv... Men... nu skulle jag gärna plugga, men jag köpte en lägenhet så det går nog bort. :gnissla
Äsch, 12års studier, 1års lump och nu plugg igen. Kan ju inte bli bättre... :rolleyes:

Visst kan saker och ting vara åt helvete ibland. Men det finns folk som har det värre.. bara slå upp Dn imorse och läsa om alla dessa begravningar i ett land inte långt ifrån vårat och man inser att man faktiskt har det jävligt bra.

Stephen skrev:
Klart det kan bli bättre...... Det kan alltid bli bättre... :näsblod
Visst är det så. Därför pluggar jag, så jag kan fixxa mig en ny hoj. Nångång.

Fan, ringde förs. på en ZX6 '98 idag... Det sved. En sån ska jag nog inte ha :gråta

Ähh, sorry för trådkap.

hållundan skrev:
Visst är det så. Därför pluggar jag, så jag kan fixxa mig en ny hoj. Nångång.

Fan, ringde förs. på en ZX6 '98 idag... Det sved. En sån ska jag nog inte ha :gråta

Ähh, sorry för trådkap.
Ja, en annan får ju inte behålla de hojar han köper... Min stal de för snart 2 veckor sedan. :mad: .. men jag är inte bitter för det... :4skrika

En annan trivs alldeles för bra som student. Har läst 235p hittills och är inte sugen att sluta på långa vägar. Skulle lugnt fortsätta som doktorand om jag fick chansen.

Enda nackdelen är som sagt att man har ont om pengar, men allt i livet handlar ju inte om pengar. Snålar man bara så räckerna pengarna helt klart till hoj :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back