Man vet att man är i Italien när...

FY fan vad häftigt. :D

Man kan väl inte äta upp ett sånt mästerverk. :D

Eller när det sprutar blod om köttbiten som är huvudrätt och man får 7 potatisklyftor och ingen sås till. Italien är ett skitland när det gäller mat. :mad:

Eller när det sprutar blod om köttbiten som är huvudrätt och man får 7 potatisklyftor och ingen sås till. Italien är ett skitland när det gäller mat. :mad:

Då har du nog varit i någon turistfälla. Käkat i Rom eller Venedig kanske? ;)

Jag vill nog påstå att Italienarna verkligen kan sånt där med mat, dock gäller det främst i norr.

Då har du nog varit i någon turistfälla. Käkat i Rom eller Venedig kanske? ;)

Jag vill nog påstå att Italienarna verkligen kan sånt där med mat, dock gäller det främst i norr.

Nej Florens och runt omkring där. Men det skulle nog underlätta om man kunde kommunicera med folk och fråga vad som ingår, klappkass på engelska är dom.

Pizzorna funkade alltid.

Håller med! Maten suger totalt, vart på flera ställen runt om i italien o dom verkar inte ens vilja ha tursiter på resturangerna. Men många fina duccar finns de att kolla på:tummenupp

Hur kan ni säga att maten suger i Italien? Är det något som Italienarna gör bra så är det mat och vin. Övrigt från Italien undanbeder jag mig starkt (förutom Aprillia SXV som jag är hemligt kär i...) Jag har varit i Parma några gånger och bättre mat har jag aldrig ätit i mitt liv. Det var förvisso mutmiddagar i jobbet men det var fantastiskt gott!

maten e ju underbar i italien. och när en liten fiat 123 kommer på serpentin vägen o blinkar för omkörning när man redan håller 20 över hastighetgränsen :)

Jaja, maten går det att äta bara man kollar NOGA innan man beställer.

Jag gjorde ett rokie misstag när jag var där 91, skulle beställa en Pizza och tänkte att denna ser god ut med "salame" på.

Sitter glad och väntar tills maten kommer in och får se en pizza med Fiskfileér på (jag hatar fisk samt den var dyrare än kött som jag verkligen gillar) det stog tydligen Salmone i listan..
Det blev att peta i maten och sedan äta på ett annat matställe:huvet

Klart man skulle äta den efterrätten, den var snygg men fortfarande såg det inte ut som en R1-logga.

I Italien kan dom inte laga mat (det finns vissa undantag) den "italiensk" mat som är god har blivit ändrad och försvenskad....Åker man ner till italien och äter den på deras bästa krogar smakar det bara ok...tycker för övrigt att pizzorna är överskattade har ätit godare i Sverige...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard