Man verkar sitta säkert på goldwing

Visst var det en liten Gullvinge i exemplet..

Men trots det...så måste jag ju fråga mig o er med tanke på era svar, vad det är hos er som gillar att ni dör DIREKT ni utsätts för NÅN olycka??

Om nu denna Airbag kan få er att åtminstone överleva så länge så att ni åtminstone hinner överleva så länge att ni kan säga till en kompis/mamma/tjejen... "detta hade jag inte en aning om!!"...
Skulle ni vara nöjda då??


Eller är bättre att bara dö på mommangen??!!??

En hel del kan tydligen med adekvat sjukvård dessutom överleva...visserligen en del som grönsaker kanske, andra som så smånigom överlevande personligheter som tidigare åkt hoj...o en försvinnande del ÖVERLEVER krocken utan nåra bekymmer!!

VEM FAAN av er har nåra ärliga orsaker att ironisera att nån av oss kan överleva en olycka????

Alla som tycker det är ok att vi idag i Sverige återgår till att åka T.ford med tanken i knät...o där ALLA dör så fort man råkar ut för nåt....Håller med om att det är bra att man försöker göra nåt åt olyckor i alla former...
Alla andra håller gärna käften o visar sig inte här förrän dom blivit vuxna....hoppas jag verkligen..

Ha det...
 
Men en Guldving är fortfarande en Cab med två hjul. Det är ingen mc! :rolleyes:
 
ksann skrev:
Men en Guldving är fortfarande en Cab med två hjul. Det är ingen mc! :rolleyes:

Å du har förstås både ägt å kört en sådan ??

Filmen visar vad en sådan är kapabel till att göra, till musik ur högtalarna desutom. Vad som sedan anses som musik är upp till var å en.
Det är INGEN sport hoj, men jag lovar att det går att köra fort på Gelleråsen med en sådan åxå.

Åså de som tycker att säkerhetsprylar är :kocko på en hoj för att vi ska överleva,, tja varför ha dubbla skivor på sporthoj, den blir ju mycket lättare med bara en tex. :3freak
 
Kan nog behövas någon form av extra skydd på dessa :rolleyes: motorcyklar :rolleyes:
Jag har nämligen aldrig sätt en sådan ute på vägarna med något annat än öppen hjälm, undantagsfall nolans uppningsbara hjälm (självklart öppen) och till detta varken något vettigt skinställ elelr ryggskydd.

När de gäller rent krocktekniskt så fungerar kudden säkerligen kanonbra i dessa gynsamma förhållanden men vad händer om bilen har fart och motorcyklen roterar? Då sätter du endå huvet i bilen. Samma sak vid en vinklad krock. Vad skulle hända om man gör en hård inbromsning (antar att det är möjligt) före krock så du får fram kroppen över tanken och sen att airbagen smäller? De går nog att konstatera att denna guldvinga har något gemensamt med Red Bull.
Den ger dig vingar :angel
 
airbag kan ju vara grymmt bra i rätt förhållanden!
synd att det inte går på en sporthoj (liggande ställning)
skulle bli rätt tuft för nacken om den kom flygande ur varv mätarn :)
 
Jag erkänner... Jag har kört GoldWing. Jag har testat både GL 1800 och GL 1500, riktigt härlig körkänsla säger jag bara. Men samtidigt så långt ifrån sporthoj man bara kan komma.

Det ryktas förresten att det kommer en guldvinge med 8 cylindrar inom några år... :tungan
 
Skillnaden är väl att sporthojar brukar hamnar typ i bilen dem kört på, snarare än att stutsa av lite snällt...

Men visst på goldving verkar de funka :näsblod

/N
 
JoS skrev:
Vilken läcker väg! :yoparty
Deals Gap eller Tail of the The Dragon. En våt dröm för alla hojåkare i de spikraka motorvägarnas land. Första kurvan heter "Beginners end", andra "Rocket Corner". Sedan finns även "Wheelie Hell", "The Slide" osv :)

http://www.tailofthedragon.com/index.html

rideme.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top