Man tror ju inte att det är sant?!!

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Nu låter det som man skulle behöva ha minst en årslön. Undrar hur många vanliga dödliga som har det:näsblod

Tycker det är ganska mycket sunt förnuft att ha ett kriskonto som varar ett år. En årslön behöver det ju inte vara.

Men visst är det skönt att gnälla över att inte alla andra ger en pengar omdedelbums.

Det var la nån politiker som ansåg att man bör minst ha en årslön undanlagd. De tjänar för bra de där hälleflundrorna. Undrar om inte det var FifflarSalin som ansåg det dessutom :D

Inte Sahlin, B Friggebo?

Kommer inte ihåg vilken kärring det var. Å andra sidan...varför nöja sig med en årsinkomst i ryggen? (Retorisk fråga).

Det var la nån politiker som ansåg att man bör minst ha en årslön undanlagd. De tjänar för bra de där hälleflundrorna. Undrar om inte det var FifflarSalin som ansåg det dessutom :D

Anne Wibble, moderat finansminister under förra borgerliga styret.

Antingen tar tar man ansvar för sin försörjning och framtida försörjning, eller så förlitar man sig på samhället och dess stödfunktioner. Att lita på det kan få ödestrigra konsekvenser för sin egen privatekonomi. Jag är inte så naiv iaf...

Anne Wibble, moderat finansminister under förra borgerliga styret.

Antingen tar tar man ansvar för sin försörjning och framtida försörjning, eller så förlitar man sig på samhället och dess stödfunktioner. Att lita på det kan få ödestrigra konsekvenser för sin egen privatekonomi. Jag är inte så naiv iaf...

Hmm, men om jag skulle få för mig att vara kriminell och lura av massa pengar och samtidigt tjäna stålar på att sälja knark, då tar jag ju fortfarande ansvar för min försörjning. Och om jag dessutom sätter undan en del stålar på ett dolt konto/investerar i lite kola så har jag ju även framtiden säkrad. Det var så du menade va?

Hmm, men om jag skulle få för mig att vara kriminell och lura av massa pengar och samtidigt tjäna stålar på att sälja knark, då tar jag ju fortfarande ansvar för min försörjning. Och om jag dessutom sätter undan en del stålar på ett dolt konto/investerar i lite kola så har jag ju även framtiden säkrad. Det var så du menade va?

Absolut, dock, företagarens moral kan dock sättas på sin spets iom ert exempel....

:rolleyes::D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...