Man omkom i mc-olycka

sweden

Medlem
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Gsxr -13
En man i 50-årsåldern omkom i en motorcykelolycka i närheten av Nykvarn på söndagseftermiddagen.

Det var vid 14-tiden som en personbil skulle svänga in på en annan väg från länsväg 576 som olyckan inträffade. Motorcyklisten kom i hög fart bakifrån och hann inte väja. Han körde rakt in i sidan på bilen och avled enligt polisen omedelbart. De två personerna som satt i bilen fördes till sjukhus.

- De blev chockade, men fick inte några allvarligare skador, säger Joakim Svensson, stationsbefäl vid Södertäljepolisen, till Sveriges Nyheter.

kom strax efter.
inte kul :(
( tyckte det va en mörkgrå blackbird )

Last edited:
så har det hänt igen! lika tråkigt varje gång det händer=( nu hände det i mina hemtrakter, och då dyker tanken upp! nån man känner?

Tänker på alla er som mister en kär vän/närstående..

:(

synd att man ska behöva ha rätt...var ute å åkte själv idag..o när vi tog en fika på Rosenhill så sa jag..."det här fina vädret skördar nog tyvärr ett offer idag"....och man fick tyvärr rätt :gråta

sen så höll min styvfar på att bli nr 2 idag....direkt efter färjan mot Rosenhill så möter man själv först en bildjävel som inte kör ordentligt på sin sida av vägen...direkt kollar jag i backspegeln för att se hur det går för styvfarsan att möta honom...och det var nära nära! :huvet

rip

sweden skrev:
2541997 En man i 50-årsåldern omkom i en motorcykelolycka i närheten av Nykvarn på söndagseftermiddagen.

Det var vid 14-tiden som en personbil skulle svänga in på en annan väg från länsväg 576 som olyckan inträffade. Motorcyklisten kom i hög fart bakifrån och hann inte väja. Han körde rakt in i sidan på bilen och avled enligt polisen omedelbart. De två personerna som satt i bilen fördes till sjukhus.

- De blev chockade, men fick inte några allvarligare skador, säger Joakim Svensson, stationsbefäl vid Södertäljepolisen, till Sveriges Nyheter.

Det är frågan om hur fort han körde och sen även om bilen använde sig av den så kallade blinkers. Hur som hälst så är det tråkigt att det händer så här sent in på sesongen. Många tror att dom har åter igen lurat döden för denna sesong. Men det är nu man ska vara som mest uppmärksam. R.I.P

Ännu en dödsolycka =( R.I.P
Statistiken för detta året kommer nog ser mer eller mindre ut som en katastrof. Varför vet jag inte. Kanske för att det varit så många dagar med fint väder?

Tyvärr så överskattar väll många sin fårmåga så här efter en lång och hojvänlig sommar.Men det kommer en sommar till nästa år så varför inte bara låta hojen stå trots dagar som dessa :confused: trots allt kalla vägbanor däck som inte kommer up i temperatur löv och grodor på vägen e ju inte speciellt bra :huvet

V.I.F hoppas det inte behöver bli fler.

(ovanstående har inget med denna olycka att göra utan är bara min åsikt)

R.I.P:(

Hade själv änglavakt igår när jag syna asfalten i i runt 100-120 igår kväll.
Känner mig helt mörbultad och utmattad, men jag hade betydligt mer tur än den stackars kraken:(

R.I.P

Känner med alla min lillebror hamnade även han på listan för 3 år sen.

Alltid lika tråkigt att höra:(

Ta d lugnt på vägarna ni andra som väljer att åka så här års.
Vädret lurar jävligt mycke. Halare än vad man tror.

jag såg denna kille dö! kom till platsen bara någon minut efter att han kört in i bilen. kändes helt sjukt att se ambulanspersonalen lägga ett täcke över killen när han låg på asfalten. han dog framför ögonen på mig. har aldrig upplevt det förut.

jag misstänker att audin gjort någon konstig manöver. tydligen hade bilföraren gjort en usväng från en bussficka på vänstersida vägen. antagligen ingen blinkers. såg ut som att mc'n hade bromsats omkull för det var bara skador i nederkant på bilen. det var inte specielt stora skador på den heller.
mckillen måste haft väldig otur som skadade sig så mycket att han dog. hojen var inte specielt skadad heller. om det är som så att han bromsade omkull sig hade han nog med 100% säkerhet hunnit stanna innan bilen om han haft absbromsar tror jag. man borde införa detta på mer hojar för det är förjävla svårt att dosera bromsenkraften bra i en paniksituation.

innan olyckan körde jag allt vad det gick med min motard. bakhjulet varje raka och rejäla nedlägg i kurvorna. efter olyckan kändes det som att man inte kunde wheela på resten av turen. känns kostigt att se någon dö på en mc och sen bara hålla fullt fem minuter senare igen.

bmwjohan skrev:
2543446 jag såg denna kille dö! kom till platsen bara någon minut efter att han kört in i bilen. kändes helt sjukt att se

innan olyckan körde jag allt vad det gick med min motard. bakhjulet varje raka och rejäla nedlägg i kurvorna. efter olyckan kändes det som att man inte kunde wheela på resten av turen. känns kostigt att se någon dö på en mc och sen bara hålla fullt fem minuter senare igen.

Du är en skröna eller så är du helt hjärndöd....:rolleyes:

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...