Man måste vakta sin p-plats

FUBAR skrev:
2338761 Folk ställer sig ibland på min P-plats också, fast än så länge är det bara min brud som har blivit drabbad. Jag säger åt henne att parkera alldeles bakom parkeringstjuven och sen sätta en lapp med mitt tel-nr på rutan.
Men kan jag/bruden få böter ifall jag ställer bilen så?

>Egenmäktigt förfarande kallas det, men jag skulle inte tro att någon ids dra det så långt.

GuW skrev:
2338770 >Egenmäktigt förfarande kallas det, men jag skulle inte tro att någon ids dra det så långt.
Mm jag tänker mer på att den andra bilägaren ringer vaktbolaget som kommer ut och lappar min bil istället?! Men jag antar att jag åker på böter ja.

War-psycho skrev:
2338709 Nä, i Anjas fall så skulle dom nog inte parkerat iallafall.

Men hemma hos mig har jag tre alternativ när dom står på min plats:
1, Ställa mig lagligt nån kilometer bort och gå hem mitt i natten.
2, Ställa mig olagligt på gatan och riskera böter själv.
3, Lösa problemet själv. (se ovan)

Inget svårt val.

Hetsa upp sig? Nä, jag sover iallafall sött efteråt. :D

Fast i Avesta finns det väl gott om plats på alla åkrarana, så du ser väl inte problemet på samma sätt som här i bebyggelsen.
Oj oj!:) vilken dissning!
Ja, vi har hemskt mycket åkrar här faktiskt så många att bilarna inte får plats.

GuW skrev:
2338770 >Egenmäktigt förfarande kallas det, men jag skulle inte tro att någon ids dra det så långt.

Det blir inget egenmäktigt förfarande då du inte parkerade bilen där med flit, du fick helt enkelt motorstopp. Smart va?
Jag gör så men på nåt jävla vis hade de en gång lyckats komma ut (måste ha lyft ut bilen med kran) men att ringa p-bolaget funkar också numera. Jag har de på snabbnummer i mobilen :D

Dee_cati skrev:
2338853 Det blir inget egenmäktigt förfarande då du inte parkerade bilen där med flit, du fick helt enkelt motorstopp. Smart va?
Jag gör så men på nåt jävla vis hade de en gång lyckats komma ut (måste ha lyft ut bilen med kran) men att ringa p-bolaget funkar också numera. Jag har de på snabbnummer i mobilen :D
Exakt, men även om du parkerade där med flit så är det knappast egenmäktigt förfarande.

Egenmäktigt förfarande är ett tillgreppsbrott och gäller om man tillgriper någons egendom eller olovligen rubbar någon annans besittning genom att bryta eller anbringa lås. Drar man ut någon annans bil med bogserlina så kan det väl möjligtvis vara egenmäktigt förfarande, men knappast om man parkerar alldeles bakom felparkeraren, då är det endast fråga om en felaktig parkering.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg