Man måste vakta sin p-plats

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jag hörde ett välbekant ljud för en stund sen (radfyra?), men den åkte förbi. Sen kom den tillbaka. Då var jag naturligtvis tvungen att titta ut genom balkongdörren eftersom jag är så nyfiken. Följande upptäcktes:

Min parkeringsplats var upptagen, men jag kunde inte påminna mig om att jag parkerat något där. Där stod en främmande bil, och på platsen breve stod en Triumph TT. Fordonen var bemannade.

Kändes som att det var läge att reagera. Jag betalar ju faktiskt för den.

P-platsinnehavaren: Ööh, ursäkta. Detdär är min parkeringsplats.
Ockupanter: Vi skulle bara...
P-platsinnehavaren: (ääh, nu minns jag inte vad jag sa)
...
Ockupanter: KÄRRING!

:va

Va? Kärring? KÄRRING? Jaaaaha.

Vem var det som kallade mig för kärring? Kryp fram! :fatta! :gnissla

Edit: Det var inte riktigt det jag väntade mig när jag klev ut på balkongen i pytte-nattlinne.

Behövde du din plats just då?? Kunde inte grabben få stå där en stund om han lovar att flytta sin trötta hoj när du sen behöver parkeringen?! Tycker jag låter som en bra ide... :7peta

:pannkyss

ädit: Sen ska man inte kalla någon en kärring ändå... :fatta!

anja skrev:
2338304 Jag hörde ett välbekant ljud för en stund sen (radfyra?), men den åkte förbi. Sen kom den tillbaka...

Snyft, själv hade man stirrat käken urled på en så gammal 'kärring' som du i ett nätt nattlinne :näsblod
Jag är förövrigt oskyldig! :fyllisar

Edit: Du är mycket snällare än mig. jag brukar parkera in dom som anser att privata parkeringar är allmänn egendom i 'bara' några minuter (några ~ 45min) o ställa mig o invänta deras eminenta kommentarer..
(då det handlar om min parkering, andras har jag inget att göra med :hihi )

Last edited:
Egentligen skulle du tippat 8 kubikmeter makadam framför hojen så han inte kom ut.
HYRD P-PLATS! Vad är det som är svårt?

Gustav1 skrev:
2338365 Egentligen skulle du tippat 8 kubikmeter makadam framför hojen så han inte kom ut.
HYRD P-PLATS! Vad är det som är svårt?

'Men vadå, jag skulle ba låna litet tag dårå ba bara..'
om man lyckas luska ut så kan man alltid fråga om personen ifråga bor i villa, o om det uppskattas om någon kommer o 'bara lånar' dennes uppfart ett litet tag :hihi

Det gör väl inget om nån lånar platsen lite om du ändå inte ska använda den? :va

Lite kärring-varning är det allt att gå ut på balkongen och klaga på nåt sånt när han/hon ändå sitter på hojen!

Fast jag hade nog bara blivit glad om du kom ut i ett pytte-nattlinne och klagade på mig! :)

anja skrev:
2338304
...
Ockupanter: KÄRRING!

:va

Va? Kärring? KÄRRING? Jaaaaha.

Vem var det som kallade mig för kärring? Kryp fram! :fatta! :gnissla

Edit: Det var inte riktigt det jag väntade mig när jag klev ut på balkongen i pytte-nattlinne.

Var det du!? Du var rätt sexig, om än lite folkilsk. Sorry, jag och min bekants hoj ska inte uppta din p-plats någon mer gång:död

Klabbe85 skrev:
2338414 Fast jag hade nog bara blivit glad om du kom ut i ett pytte-nattlinne och klagade på mig! :)
I mitt nuvarande tillstånd så finns risken att jag skulle gått fram och börjat tokjucka lite. :)

Men jag förstår att Anja inte vill ha snyltare på sin parkering. Jag blir själv väldigt irriterad om någon ställt sig på en parkering hyrd av mig. Och konfronterar man dem så blir det alltid "jamen jag skulle barra". Barra gör träden i skogen...

Sundance Kid skrev:
2338342 Behövde du din plats just då?? Kunde inte grabben få stå där en stund om han lovar att flytta sin trötta hoj när du sen behöver parkeringen?! Tycker jag låter som en bra ide... :7peta

:pannkyss

ädit: Sen ska man inte kalla någon en kärring ändå... :fatta!

Jag tycker att dom kunde stå på gatan där det fanns massor med plats, eller på (den stängda) pizzerians kundparkering 50 meter bort.

anja skrev:
2338636 Jag tycker att dom kunde stå på gatan där det fanns massor med plats, eller på (den stängda) pizzerians kundparkering 50 meter bort.
Spelar roll, rutan var tom och om dom satt i bilen så hade dom nog inte tänkt parkera där och gå och göra nåt annat.
Det finns värre saker i världen.

sEiKo skrev:
2338676 Spelar roll, rutan var tom och om dom satt i bilen så hade dom nog inte tänkt parkera där och gå och göra nåt annat.
Det finns värre saker i världen.

Det blir svårt att påpeka för dom att platsen är min när dom inte längre är kvar där. Alltså är det bäst att passa på medans dom är kvar. :gnissla

Edit: Sen visste jag ju inte när min granne skulle komma hem. Hon vill nog gärna ställa sin bil på sin plats, hon också.

anja skrev:
2338688 Det blir svårt att påpeka för dom att platsen är min när dom inte längre är kvar där. Alltså är det bäst att passa på medans dom är kvar. :gnissla
Står det "hyrd p-plats" och det sitter en motorvärmare där så hade dom nog listat ut det redan.

sEiKo skrev:
2338693 Står det "hyrd p-plats" och det sitter en motorvärmare där så hade dom nog listat ut det redan.

Ställer man sig med avsikt på en plats som är hyrd? Äter man upp sin arbetskamrats matlåda? Om du tycker att det är ett beteende som man inte ska anmärka på när man får chansen så är du konstig. Eller så gör du såna saker själv.

anja skrev:
2338699 Ställer man sig med avsikt på en plats som är hyrd? Äter man upp sin arbetskamrats matlåda? Om du tycker att det är ett beteende som man inte ska anmärka på när man får chansen så är du konstig. Eller så gör du såna saker själv.
Som sagt. Såg det ut som om dom tänkte stå där fortsättningsvis? eller ens en längre stund?
Säger du till folk som håller skräp i handen att slänga det i sopkorgen innan du ens sett dom kasta det på backen?

sEiKo skrev:
2338693 Står det "hyrd p-plats" och det sitter en motorvärmare där så hade dom nog listat ut det redan.
Hahaha... det märks att du inte har en p-plats... :lol

Min plats kan inte vara tydligare märkt, ändå har jag fått slita ut 5-6 bilar i gatan med bogserlinan genom åren.

Dom ser nog att den är hyrd, det är därför dom väljer den.
Risken är mindre att få lapp på privata parkeringar än på gatorna.
Sen att jag inte hittar nån plats inom nån kilometer när jag kommer hem på natten, det skiter dom i.
Jag har inte ens nån trafikövervakning, så jag får flytta på dom själv.

Sliter ut dom i gatan å ringer gatukontoret, som kommer å sätter 700:- biljett på deras bil som nu står på deras mark.
Sen ställer dom sig inte på min plats längre. :tummenupp

War-psycho skrev:
2338704 Hahaha... det märks att du inte har en p-plats... :lol

Min plats kan inte vara tydligare märkt, ändå har jag fått slita ut 5-6 bilar i gatan med bogserlinan genom åren.

Dom ser nog att den är hyrd, det är därför dom väljer den.
Risken är mindre att få lapp på privata parkeringar än på gatorna.
Sen att jag inte hittar nån plats inom nån kilometer när jag kommer hem på natten, det skiter dom i. :mad:
Jag har inte ens nån trafikövervakning, så jag får flytta på dom själv.

Sliter ut dom i gatan å ringer gatukontoret, som kommer å sätter 700:- biljett på deras bil som nu står på deras mark.
Sen ställer dom sig inte på min plats längre. :tummenupp
Jo, jag har en p-plats, men jag har roligare än att jag hetsar upp mig för minsta lilla:D

sEiKo skrev:
2338705 Jo, jag har en p-plats, men jag har roligare än att jag hetsar upp mig för minsta lilla:D
Nä, i Anjas fall så skulle dom nog inte parkerat iallafall.

Men hemma hos mig har jag tre alternativ när dom står på min plats:
1, Ställa mig lagligt nån kilometer bort och gå hem mitt i natten.
2, Ställa mig olagligt på gatan och riskera böter själv.
3, Lösa problemet själv. (se ovan)

Inget svårt val.

Hetsa upp sig? Nä, jag sover iallafall sött efteråt. :D

Fast i Avesta finns det väl gott om plats på alla åkrarana, så du ser väl inte problemet på samma sätt som här i bebyggelsen.

Folk ställer sig ibland på min P-plats också, fast än så länge är det bara min brud som har blivit drabbad. Jag säger åt henne att parkera alldeles bakom parkeringstjuven och sen sätta en lapp med mitt tel-nr på rutan.
Men kan jag/bruden få böter ifall jag ställer bilen så?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg