Man löpte amok i Östersund

Killen som sparka borde ha slagit honom med ett slag rakt på halsen istället, så hade det varit över direkt. Det han gör är ju ur försvarssynpunkt rätt farligt, speciellt när han ramlar.

Men det är enkelt att vara efterklok.

Vet inte vad du menar med halsen. Men en smäll framifrån på strupen kan lätt vara dödlig, det tar någon/några minuter att kvävas bara.

Jag tycker det varkar som att de sysslolösa ungdomarna har hetsat den packade mannen över gränsen. Jag tror att mannen blandar ihop de sittande ungdomarna med retstickorna som plötsligt skingras framför karatevärldsmästaren.

Den enda som gör rätt är ju den mörka invandrarkillen som reder upp situationen och lugnar ned och håller fast mannen. Skulle inte förvåna mig om invandrarkillen har en affär eller restaurang i närheten och därför känner lite mer även för gaturummet än andra passerande. Så är det iaf ofta här i Sthlm. Utanför invandrarnas tobaksaffärer är ofta trottaren sopad från snö och grus osv. Till skillnad från tex 7-11 osv.

Men nu spekulerar jag.

/J

Den enda som gör rätt är ju den mörka invandrarkillen som reder upp situationen och lugnar ned och håller fast mannen. Skulle inte förvåna mig om invandrarkillen har en affär eller restaurang i närheten och därför känner lite mer även för gaturummet än andra passerande. Så är det iaf ofta här i Sthlm. Utanför invandrarnas tobaksaffärer är ofta trottaren sopad från snö och grus osv. Till skillnad från tex 7-11 osv.

Men nu spekulerar jag.

/J

Det stämmer nog faktiskt. Sen har de även bättre utbud av rysk vodka än Seven Eleven. :tummenupp

Är det nån som skulle ha en spark i huvet så är det snorungarna på cykel. Gubben är nog bara en vanlig fyllgubbe som dom har valt att reta upp så mkt det går o sedan filma skiten för o lägga ut på youtube. Inte ok tycker jag....
Ja, det är tydligen nåt dom har fått för sig att det är skitkul o reta upp dom, så det var garanterat inte första gången han blev förbannad.

:D Och colaburkarna har alltid innehållsförteckning på ngt främmande språk och är omöjliga att panta :D

:D Har de fortfarande det? Har inte sett det på ett tag vad jag kan minnas.

Jaja, skitsamma, de sliter som fan iaf. Så länge de inte säljer tobak och alkohol till minderåriga har de mina största sympatier. 80-timmars veckor är mer regel än undantag.

:D Har de fortfarande det? Har inte sett det på ett tag vad jag kan minnas.

När du säger det så var det ett tag sedan jag fick en sån där tjockbottnad colaburk utan pant.

Jaja, skitsamma, de sliter som fan iaf. Så länge de inte säljer tobak och alkohol till minderåriga har de mina största sympatier. 80-timmars veckor är mer regel än undantag.

Ja jag håller med. Att stå i en glödhet kiosk eller pizzakök utan AC i sommarhettan och servera semestersvenskar 7 dar i veckan hela sommaren är inget jag skulle njuta av tror jag.

Äh, man lär sig inte civilkurage på karateskolans sommarläger.
Vi är som folk betraktat fega som fan, deal with it.

I allmänhet ja. Folk vill ju inte ställa till det.
Varje gång ett sånt fylleas börjar tjafsa och puttas har jag dock lärt mig att nysta ihop dom for som fan innan han/hon sopar till en. Det hände mig för en hel del år sedan och nu har jag noll tolerans mot sånt. DOCK ska sägas att jag inte sparkar dom i huvudet, dels för att jag inte är så vig och dels för att det kan gå alldeles för illa. Händer dock inte så ofta.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT