Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Killen som sparka borde ha slagit honom med ett slag rakt på halsen istället, så hade det varit över direkt. Det han gör är ju ur försvarssynpunkt rätt farligt, speciellt när han ramlar.
Men det är enkelt att vara efterklok.
Vet inte vad du menar med halsen. Men en smäll framifrån på strupen kan lätt vara dödlig, det tar någon/några minuter att kvävas bara.
Jag tycker det varkar som att de sysslolösa ungdomarna har hetsat den packade mannen över gränsen. Jag tror att mannen blandar ihop de sittande ungdomarna med retstickorna som plötsligt skingras framför karatevärldsmästaren.
Den enda som gör rätt är ju den mörka invandrarkillen som reder upp situationen och lugnar ned och håller fast mannen. Skulle inte förvåna mig om invandrarkillen har en affär eller restaurang i närheten och därför känner lite mer även för gaturummet än andra passerande. Så är det iaf ofta här i Sthlm. Utanför invandrarnas tobaksaffärer är ofta trottaren sopad från snö och grus osv. Till skillnad från tex 7-11 osv.
Men nu spekulerar jag.
/J