Man kanske skulle slå till?

Axxexs skrev:
Man får väl göra som tidigare ägaren gjorde i mars: lämna den till Cagiva för servicen. :)

Tror nog dom tycker det är kul att den används. Man kör ju med mycket äldre och lika ovanliga märken i classic fortfarande. Kolvarna tex är ju säkert inköpta av Cagiva från någon kolvtillverkare så dom kanske t.o.m finns i en annan hojmodell. Men värre med vev osv.. Men kul att det är en riktig fabrikare! Honda V2 får man ju nästan räkna som en köphoj i jämförelse.

Undrar om dagens MotoGP-hojar också kommer släppas om ca 10 år? Man byter ju motorkonstruktion igen och om 10 år så finns det inget som är hemligt längre på en sån hoj.


Ser att Abe's WSBK säljs nu! Där var det inte så lång tid innan dom kom ut. Kanske nått för ERF för Nr:18? :)
http://www.classic-motorbikes.com/stock.asp?StockID=102793
Nja, det lär nog dröja mer än 10 år innan vi får se en RC211V till salu på Nätet. De GP-prototyper som nu säljs är ju minst 15 år gamla och inga är japanska fabrikshojar.

Smidigt att skicka hojen till italien för service eller reparation efter en vurpa. :tungan
 
Nyteknik skrev:
Nja, det lär nog dröja mer än 10 år innan vi får se en RC211V till salu på Nätet. De GP-prototyper som nu säljs är ju minst 15 år gamla och inga är japanska fabrikshojar.

Smidigt att skicka hojen till italien för service eller reparation efter en vurpa. :tungan


Nä Japanska fabrikare är nog svåra att få tag i. Finns nog 2 på svarta markanaden dock.. :rolleyes: :) Va en NSR500 ex Okada som blev stulen på en mässa i Canada och sen ska det finnas en till som "försvunnit".

Aprilia sålde ju sina 500cc på sin hemsida. 00-02:or nånting. Men dom gick för alldeles för mycket till nån samlare om jag kommer ihåg rätt. Typ 200k euro.
 
Nyteknik skrev:
Wow - det är otroligt att dessa kommer ut till försäljning. Vad gör den stackare som köper en, tävlar med den, vurpar och behöver reservdelar?

Likadant som den som vurpar med en vanlig skithoj... Kollar vad som gått sönder, lagar kåpor och riktar det som behövs. Köper de delar som blev för trasiga nya och om de inte går att köpa får man låta en verkstad tillverka de.

Kolvar etc brukar sällan vara problem, vev, stakar etc kan tillverkas.

Drev etc till transmission tillverkningsbart.
 
Daggs att slå till på en NSR500 som står i Danmark!

4170843.jpg


4170845.jpg


4170847.jpg


http://www.carandclassic.co.uk/car/C446874
 
1,6mkr.. gick inte dom för ungefär en mille nya?
 
Helt sjukt vad dom dragit ivag.. 3 ar sedan va jag nara att kopa en for 250k, men fegade ur. Sista salda V2 500 jag horde talas om gick for 1.1 (fabriks ny iirc) sen horde jag att en tsr gick for 1.3 eller 1.4..

Bara en tidsfraga innan dansken blir kopt..
 
AXXEXS har du koll på hur autentisk den där är? För en halv mille för en av Rossis fd cyklar är ju billigt men samma summa för en uppsminkad RSV utan historia är lite väl häftigt.

Hade inte fabrikarna kolfibersving, radialmonterade monobloc och en annan öhlinsgaffel?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top