Man kanske skulle bli moderat

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Verkar det inte fånigt att bli moderat om de nu ska splittras? :va Bli sosse istället, okej det är ett rejält kliv åt höger för din del - men se på möjligheterna:

Fackmyglare
Landshövding
Ambassadör
Talman
Proffstyckare
Diktator
Statlig Direktör

mm mm.

Du kan ju driva 3-timmars arbetsvecka och bilförbud vid sidan av. Sossarna är ju relativt flitiga med sina sidouppdrag.

Som jag ser det så har vi en blå sosseledare och en rodnande moderatledare. Fantastiskt kul egentligen.... Men en del av deras nya förslag lät väl intressant.

Markus skrev:
Verkar det inte fånigt att bli moderat om de nu ska splittras? :va Bli sosse istället, okej det är ett rejält kliv åt höger för din del - men se på möjligheterna:

Fackmyglare
Landshövding
Ambassadör
Talman
Proffstyckare
Diktator
Statlig Direktör

mm mm.

Du kan ju driva 3-timmars arbetsvecka och bilförbud vid sidan av. Sossarna är ju relativt flitiga med sina sidouppdrag.

:rofl

/O

mb skrev:
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_9063927.asp

Detta var ganska roande att läsa. Man kan ju alltid hoppas att partiet splittras :hihi

Ditt släktes politik är döende min vän...det har Persson mfl i regeringskansliet sedan länge insett (kanske inte Ulvskog, :hihi ), därav deras politik.

Det är mycket glädjande att även du mb slutligen också tycks ha kommit till denna insikt. Självklart tycker jag att du ska byta sida! Å varför inte också ta Chrille och Gladh i handen och tillsammans ta ett hopp över till vinnarsidan. Genomsnittskompetensen kommer förvissa att sjunka både hos sossar och borgare när ni byter men vad gör det. Hjärtligt välkommen! ;)

För övrigt så orkade jag inte ens avsluta den där mossiga debattartikeln i SvD imorse. Jag tycker Reinfeldt har insett mycket som en del gamla moderatuvar antingen var för stolta eller för ignoranta för att inse.

/Olzki

Göran och hans kronprins talar ju om att HÖJA skatterna. Den vägen vi nu vandrar leder mot fördärvet, och det tar nog sossarna ytterligare ett decennium eller två att inse att det inte fungerar att ha en stor del av befolkningen sjukskrivna/ förtidspensionerade/ arbetslösa/ sysselsatta i meningslösa åtgärder.

Ett alternativ kunde ha varit att göra som Irland och stimulera investeringar och företagande istället för att beskatta företag och privatpersoner så hårt. Men jag tror inte svenskarna kommer att fatta det.

Olzki skrev:
Det är mycket glädjande att även du mb slutligen också tycks ha kommit till denna insikt. Självklart tycker jag att du ska byta sida! Å varför inte också ta Chrille och Gladh i handen och tillsammans ta ett hopp över till vinnarsidan. Genomsnittskompetensen kommer förvissa att sjunka både hos sossar och borgare när ni byter men vad gör det. Hjärtligt välkommen! ;)

Olziki, det var faktiskt riktigt roligt skrivet :lol

Håller med Markus...
Men det är ju bra att det är sossar som styr precis överallt - hur skulle Göran annars bli hedersdoktor :kocko för det skulle ju vara en stor förlust för Sverige om han inte blev det menar jag :fatta!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg