Man kan ha kul även utan dubb

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
dagens körning.. :D mobilkamera ;)
20060211675.jpg
20060211671.jpg

kallt

fyfan va kallt det ser ut att vara ..
e det nån sjö du kör på

Kör du helt utan dubb? Får du något fäste alls på isen?

sgtpepper skrev:
Kör du helt utan dubb? Får du något fäste alls på isen?
Helt odubbat var det men det finns en viss anledning till att det fäster och det är allt slask som ligger under snön, går inte göra några vidare nedlägg men det är nog så kul, såklart inte å gämföra med dubb men orkar man inte fixa dubb och köra seriöst så går ju detta någorlunda om man bara vill prova lite.
Bild på den fina snön. :hihi
20060211666.jpg

respekt

philsson skrev:
Ja precis, det är en sjö. :tummenupp Lagom med slask under för att få något sådär acceptabelt fäste.

respekt till dig ger jag :Bugar

zajtar skrev:
respekt till dig ger jag :Bugar
Detdär blev ett fett spår av en fet sladd men toppfarten utan dubb i dehär underlaget ligger runt 40km :hihi

Hade varit riktigt kul att ha fina dubb och köra på en snöfri sjö.

sportarn skrev:
Såg lite slaskigt ut.
Lite imponerad av mobilkameran ändå, vad var det för mobil?
Nokia N70, 2mpx

Lite kul blandning på sjön, 3dm is, 2dm slask, 5cm skare, 2dm snö.
Körde även lite idag, de spåren som skapades igår frös på lite innat då det var 10 minus så det blev väldigt spårigt att köra idag, knappt körbart på de partierna jag var på igår men man får akta sig för vattendrag också. :gnissla

var försiktigt, jäkligt farligt att köra med dåligt fäste.

var oså ute idag med 4 andra..
bilder kommer så småningom..fy faen va kul de e ..
fast vi körde upplogad bana.
halt som faen på isen för tillfället..
fick bara upp den på baken en gång.
han som körde cr500 med m8 bult hade bäst fäste :D

ozeo skrev:
var oså ute idag med 4 andra..
bilder kommer så småningom..fy faen va kul de e ..
fast vi körde upplogad bana.
halt som faen på isen för tillfället..
fick bara upp den på baken en gång.
han som körde cr500 med m8 bult hade bäst fäste :D
Vad kör du själv med för dubb? Hemmagjort och isåfall vad, eller kör du redigt. Jag har länge velat dubba men orkar inte hålla på kränga om däcken före reggbesiktningen, hoppas jag hinner fixa allt som ska fixas så att hojen går igenom och det lagom i tid så det är lönt att dubba, trots allt sesongsstart om 4 veckor, kan ni fatta? det är inte långt kvar nu :banana.

philsson skrev:
Jag bellade fett idag men det var det värt ;) hojen klarar sig trots allt bra och det är ju det som är huvudsaken. :D

Jo det har du rätt i.

Men efter nån vurpa med brutet ben så kommer du tänka att fan, de var inte värt det..

Men lev vidare!

DJM skrev:
Jo det har du rätt i.

Men efter nån vurpa med brutet ben så kommer du tänka att fan, de var inte värt det..

Men lev vidare!
Alltså risken att man bryter benet på sjön är knappast stor, på crossbanan förstår jag att det går slå ihjäl sig men på sjön alltså.... Ska man tänka på alla risker så borde jag inte gå upp ur sängen på mornarna

philsson skrev:
Alltså risken att man bryter benet på sjön är knappast stor, på crossbanan förstår jag att det går slå ihjäl sig men på sjön alltså.... Ska man tänka på alla risker så borde jag inte gå upp ur sängen på mornarna

ett exempel. Men helt rätt det du säger.. men det jag ville komma fram till är att det är onödigt att chansa med dåliga däck...

DJM skrev:
ett exempel. Men helt rätt det du säger.. men det jag ville komma fram till är att det är onödigt att chansa med dåliga däck...
Det som händer när man har kassa däck är att man glider för bra och tappar kontrollen i stället vilket resulterar i att man gör en såkallad lowsider.
Om jag hade varit lika osäker förare och så kör jag med riktiga dubb och lägger ner ställ, när jag sedan känner mig osäker och släpper på gasen och får bra fäste så flyger jag iväg och gör en highsider vilket är bra mycket svårare utan dubb men tro mig det går.
Min poäng här är att det är nog när jag tänker snabbt efter större risk att göra sig bra illa med bättre däck. Möjligtvis att jag vurpar med med dåliga däck men det är inga alvarliga vurpor, sen är det ju bra att man inte har något att så i heller.

Fy fan vad kul det ser ut!

Man kan inte slå sig om man har skydd när man kör på en sjö. det går inte!

Jag blir så sugen, vill bara hem och köra fan! :)

(Men det serut som killen har tennisdojor på bilden DÅ kan man slå sig :gnissla )

triple skrev:
Fy fan vad kul det ser ut!

Man kan inte slå sig om man har skydd när man kör på en sjö. det går inte!

Jag blir så sugen, vill bara hem och köra fan! :)

(Men det serut som killen har tennisdojor på bilden DÅ kan man slå sig :gnissla )
Det stämmer, inte bra det :huvet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back