Man får tävla med kinamotos!!

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Tjenare allihopa,

Mailade till svenska minimotoförbundet och frågade om man fick tävla med kinamotos och detta fick jag som svar:

Hej.
Självklart kommer folk med ”Kina” hojar att få tävla! Ju fler som kommer och tävlar desto bättre. De enda krav som finns är att hojarna uppfyller reglementet samt att man har en licens. Reglementet finner ni på www.svenskaminimoto.com inom närmsta veckan.
Lycka till!
Mvh//Svemo minimoto_Micke Lindén

Faan va skoj....nu slipper man köpa en för 20 papp för och ha kul.
/7an
 
Är det nån som har koll på vad som står i det där reglementet?

behöver man ändra nåt på en standard mini?
Vad får man ändra på? trimma mm.?

Det här kan ju bli hur kul som helst!

Bra initiativ! :tummenupp
 
Vi får se vad som kommer och stå i reglementet om nån vecka, för som det står nu så måste man ha en pollini motor, så jag tror att dom kommer att ändra lite på texten.
Sen har ju många kinamotos 47cc och dom man tävlar med idag har max 40cc, så det kan ju bli en helt ny klass för dom med lite större motorer och att dom kinamotos med 39cc får tävla med dom som har köpt org hojjar typ GRC och dyligt.

Bara mina tankar, men vi får se vad som står i reglementet när det kommer ut.
/7an
 
Blata kopian går ju skapligt men dom billigaste Kinamotosarna är inte mycket att tävla med om man inte trimmar dom seriöst.
 
Alla vanliga kinaminimoto har en slagvolym på 39cc och inte 47-49cc.
Sen kan man ju köpa trimcylinder med 45mm i borr till den vanliga luftkylda.

Har kört en junior A minimoto (Polini 4.2hp) mot den vanliga luftkylda kinakopian och den har inte en chans.

Drar även om "10 hp" vattenkylda Blatakopian med junior A Polinin :tungan
 
Jösse skrev:
Alla vanliga kinaminimoto har en slagvolym på 39cc och inte 47-49cc.
Sen kan man ju köpa trimcylinder med 45mm i borr till den vanliga luftkylda.

Har kört en junior A minimoto (Polini 4.2hp) mot den vanliga luftkylda kinakopian och den har inte en chans.

Drar även om "10 hp" vattenkylda Blatakopian med junior A Polinin :tungan

Jag har ett avgassystem som är i riktigt fint skick till en 6,5 hk om du är intresserad! Jag har köpt ett nytt trimsystem så det bara ligger!
 
Jösse skrev:
Alla vanliga kinaminimoto har en slagvolym på 39cc och inte 47-49cc.
Sen kan man ju köpa trimcylinder med 45mm i borr till den vanliga luftkylda.

Har kört en junior A minimoto (Polini 4.2hp) mot den vanliga luftkylda kinakopian och den har inte en chans.

Drar även om "10 hp" vattenkylda Blatakopian med junior A Polinin :tungan

Stämmer inte rikigt, finns flertalet som leverades med 48cc (såvitt jag vet samtliga från cuihans gruppköp). Vet flertalet som köpt därifrån och som mätt upp. Även kolvbulten skiljer så vill man trimma sin 39cc måste man köpa ny vev också.
 
Aha men då borde dom gå något bättre eller :va
Många handlare skriver också i annonser att deras hojar är på 48cc men det kanske bara e för att köparen just ska köpa hans hoj.
 
Tjena !

Det stämmer att den luftkylda modellen (14E,M1,Lucky7,RSA) ibland levereras
med 48 cc men det är mer ett undantag än regel. Anledningen verkar vara att vid stora beställningar tar man vad man har och då även motorer med BBK kit monterade (som för övrigt oxå har 12mm kolvbult istället för 10mm på 39cc).

MVH Viglo
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top