Man får inte parkera i sin egen trädgård.

Hände polaren också. Fast där var det lite mer förståligt då han precis köpt marken bredvid sitt hus av komunen och stog på en gammal gångväg som sneddade igenom den "nya" delen.

Eftersom han inte skulle överklaga känns det som nått lämnas ute, litegranna.

"Men något överklagande av boten lär det inte bli för Lars Klingsbo.
– Det finns effektivare sätt än att överklaga, jag kommer att blogga, säger han."

ok?! iofs bra för hans (2) läsare

Hmm, jag tror tidningen utelämnat vissa detaljer.
Det aktuella bostadsområdet är en bostadsrättsförening med flerfamiljshus där några lägenheter ligger på bottenplan. Således finns där en liten trädgård och visst kan man kalla det för "egen trädgård" men i själva verket är det nog bostadsrättsföreningens mark, samma förening som tecknat avtal med Qpark om parkeringsövervakning.
Så det är nog lika bra att han pröjsar avgiften för han har nog inget case i det här fallet.

Var något liknande för några år sedan här i gävle, någon som parkerat inne på "sin egen" uppfart i en bostadsrättsförening i sätra, det var tydligen helt rätta böter kom dom fram till till slut.

Hmm, jag tror tidningen utelämnat vissa detaljer.
Det aktuella bostadsområdet är en bostadsrättsförening med flerfamiljshus där några lägenheter ligger på bottenplan. Således finns där en liten trädgård och visst kan man kalla det för "egen trädgård" men i själva verket är det nog bostadsrättsföreningens mark, samma förening som tecknat avtal med Qpark om parkeringsövervakning.
Så det är nog lika bra att han pröjsar avgiften för han har nog inget case i det här fallet.

Tur att han får blogga om det iaf...

Tänk om nån Q-Park kunde komma förbi här och ta fram blocket......

så man kunde få lufta sin "Hagelacessoar"....

Q-Park är ett ökänt enmansföretag här i Uppsala som roar sig med att lappa allt som går att lappa och därefter hota sig till pengarna om ägaren till fordonet påpekar att boten var felaktigt skriven.

Har själv haft ett par duster med det företaget som har slutat med att han har tagit ett steg tillbaka.

Tror du blandar ihop Q-Park som omsätter nästan en miljard med Parkia som är ett kommanditbolag från Uppsala med Christer i spetsen.. :)

Det har du nog alldeles rätt i P-E. Ber om ursäkt och tar tillbaka mitt tidigare inlägg. Är ju Parkia jag tänker på :rodnar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park