FZ1
Resan är målet!
Skulle hämta bilen som står framför hojen i garaget måndag morgon 18/7. Tittar som vanligt lite på min pärla bakom bilen innan jag skall åka, får då se att det ligger något under hojen. Går fram och kollar, va f**n någon har varit och brutit på tändningslåset!
När jag skall ut genom garageporten (kom in genom sidodörr) märker jag hur tjuvarna kom in, porten är helt paj, intryckt av en bil.
Sitter i telefon hela dagen med f-bolag, portreparatör, mc-verkstan och börjar ringa till polisen vid 11 tiden. Vid 14 är jag fortfarande nummer ett i telefonkön. Åker då in till stationen, kvart i tre får jag efter lång väntan i receptionen tag på en anmälningsmottagare. Men hon var på skämthumör för hon säger att hon slutar klockan tre och inte kan ta emot någon anmälan, jag får vänta till kvällsskiftet går på och är installerade! Åker då hem, en pundare med 3 promille alkohol och snutjag kör nog bil bättre än vad jag gjorde just då. Väl hemma halv fem kommer jag fram på telefon och kan göra en anmälan.
Eftersom styrlåset är trasigt hjälps vi åt fyra stycken och får upp hojen på släpet och ned till verkstan.
Vid försäkringsbesiktningen hittas lite mer skador på hojen:
Tändningslåset sönderbrutet
Kablarna till vänster handtag avklippta
Brytmärken på övre styrkronan
Brytmärken i topkåpan
Brytmärken i sidokåpan
Brytmärken på kåpinfästningen mm
Reparationskostnad ca 20 000:- plus garageporten lika mycket och minst en heldags arbetsförtjänst!
Jaha, här står man nu utan hoj, hoppas få dit nytt lås vänster handtag så fort som möjligt. BikeWeek missar jag hoppas hinna till Kinnekulle bara.
Allt bara för att några snorungar(?) inte kan skilja på vad som är mitt och ditt, man blir så trött...
När jag skall ut genom garageporten (kom in genom sidodörr) märker jag hur tjuvarna kom in, porten är helt paj, intryckt av en bil.
Sitter i telefon hela dagen med f-bolag, portreparatör, mc-verkstan och börjar ringa till polisen vid 11 tiden. Vid 14 är jag fortfarande nummer ett i telefonkön. Åker då in till stationen, kvart i tre får jag efter lång väntan i receptionen tag på en anmälningsmottagare. Men hon var på skämthumör för hon säger att hon slutar klockan tre och inte kan ta emot någon anmälan, jag får vänta till kvällsskiftet går på och är installerade! Åker då hem, en pundare med 3 promille alkohol och snutjag kör nog bil bättre än vad jag gjorde just då. Väl hemma halv fem kommer jag fram på telefon och kan göra en anmälan.
Eftersom styrlåset är trasigt hjälps vi åt fyra stycken och får upp hojen på släpet och ned till verkstan.
Vid försäkringsbesiktningen hittas lite mer skador på hojen:
Tändningslåset sönderbrutet
Kablarna till vänster handtag avklippta
Brytmärken på övre styrkronan
Brytmärken i topkåpan
Brytmärken i sidokåpan
Brytmärken på kåpinfästningen mm
Reparationskostnad ca 20 000:- plus garageporten lika mycket och minst en heldags arbetsförtjänst!
Jaha, här står man nu utan hoj, hoppas få dit nytt lås vänster handtag så fort som möjligt. BikeWeek missar jag hoppas hinna till Kinnekulle bara.
Allt bara för att några snorungar(?) inte kan skilja på vad som är mitt och ditt, man blir så trött...