Man blir ju...

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
sååå trött !!!
hoj köptes på torsdag kväll, kryssade i rutan avställning i samband med ägarbyte det datum som står skrivet.
Okej fint men jag ringer ändå försäkringsbolaget och tecknar avställningsförsäkring direkt på fredagen för att va på den säkra sidan...

Får nu hem en räkning på 1000 spänn för fordonen oförsäkrat 4 dagar, torsdag,fredag,lördag,söndag.... :mad: :huvet :arsele

Ringer tattarsvinen som har hand om skiten, nääää avställningen gäller från dess att vv fått papperet med posten.. alltså INTE från det datum ägarbytet ägde rum.
Då sa jag "jahapp så om posten slarvar bort brevet i 2 månader skulle jag alltså få betala böter för den tiden"

Då blev det tyst ett tag sen sa han ja så här det..

Någon som vet vad som gäller egentligen ?

Så för att kompensera för detta blir det till att plocka bort regskylten, köra oförsäkrat och av ställt det som är kvar på säsongen, varför inte nästa med... försäkringen gäller ju aldrig ändå eftersom man kör för snabbt, kör på slangen osv så varför i hvlete betala en mindre förmögenhet till slipskukarna i sthlm ? :yoparty

Hmm... skumt. Det skall ju vara datumet på pappret som gäller och inget annat. Du skall nog kolla upp det där en gång till tror jag.

Hände mig också. Ringde bara till VV och flyttade fram datumet, sedan har jag inte hört något från TFF igen. Borde kanske ringa dem och höra vad som hänt, så de inte kommer med en räkning om 100.000:- vid årsskiftet? :)

Jag har fått infon av dem att det är ägarbytesdatumet som gäller, inte när de sprättar upp posten.

Åkte på det där i slutet av Juni när jag köpte gammelhojen. Vi skulle betala nån tusenlapp för ett par tre dagar tack vare att vi hade använt pappersvarianten av ägarbytespapperna inklusive avställningen.

Papperet kom givetvis fram nån dag efter att bytet skett så vi blev skyldiga. Hade vi gjort samma sak fast skött det över internet istället hade det inte blivit några problem enligt dom.

Fast som nån tidigare här gjorde så flyttade vi datumet för köpet några dagar så vi slapp alltihopa, men det var ett jädrans krångel, men nu vet man tills nästa gång!

ALLA ägarbyteshandlingar SCANNAS in hos VV (görs på Gotland) och.....
Det är det datum som står på den handlingen som gäller, inget annat.

Jag har också krigat med dom om detta, dessutom står det på den del av
regbeviset som du använder vid ägarbyte.

KentW

Har själv varit med om det.... Man tycker att det borde gälla från det datum man skriver som ägarebyte men då ska det helt plötsligt gälla från och med när posten kommer fram.... Och det kan ju dröja ibland har jag märkt....
JÄVLA SKIT SYSTEM!!!!!

ALLA ägarbyteshandlingar SCANNAS in hos VV (görs på Gotland) och.....
Det är det datum som står på den handlingen som gäller, inget annat.

Jag har också krigat med dom om detta, dessutom står det på den del av
regbeviset som du använder vid ägarbyte.

KentW

Står det på pappret är det inget snack om saken!

Kan kanske vara så att vv försöker göra en fuling (dom kanske får betalnings anspråk från TFF) ,så dom som inte står på sig får betala.

För övrigt tycker jag TFF och VV är att likna vid stasi och gestapo, lika jävla illa!

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...