Manöverbana Malmö/Lund?

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej

Skall övningsköra med :tuttar och undrar om manöverbanan finns uppritad så man kan öva själv? Tacksam för tips i och kring Malmö/Lund.

Tjenare! :D

Det är dessvärre lite kinkigt med sådana banor, åtminstone när det gäller högfartsbanan. Skolan jag gick på, Lundgrens, spärrade t.om. av området där de övar på högfartsdelen med kedjor under kvällar och helger, och någon annan fann jag inte. Jag löste detta genom att köpa på mig en helvetes massa små trafikkoner på Biltema, den ihåliga sorten som är tänkt att användas för lek och sport, de är inte dyra att köpa många av. Sen satte jag upp en egen bana på Nova om kvällarna och körde med mina handledare. Finns gott om köpcentrum runt Malmö och Lund där man kan göra samma sak.

Jag vet dock var det finns en lågfartsbana du kan öva på! Koner får du ta med själv, men alla markeringar är på plats. Hoppas länken fungerar som jag tänkt: https://www.google.se/maps/@55.7058...ata=!3m4!1e1!3m2!1spxDsNUd8gQ7BPkfmjWAIzg!2e0

Mycket nöje! :D

Hej

Skall övningsköra med :tuttar och undrar om manöverbanan finns uppritad så man kan öva själv? Tacksam för tips i och kring Malmö/Lund.

Efter lite tips här på Sporthoj så finns det en högfart på parkering ute på Center Syd i Lödde.
Tjejen har konor och kommer det fler som ska köra så är det bara bra...roligare att stå och prata med någon och kanske lite blandat input till :tuttar :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti