Manöverbana för övningskörning i GBG

Hojtompa

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Kawasaki GPZ 900R, 1988
Tjena håller på och övningskör och undrar om det finns fler manöverbanor uppritade än i Frihamnen och ute i Torslanda? Bägge områdena är tydligen avstängda pga Göteborgskalas o så.

Hojtompa skrev:
Tjena håller på och övningskör och undrar om det finns fler manöverbanor uppritade än i Frihamnen och ute i Torslanda? Bägge områdena är tydligen avstängda pga Göteborgskalas o så.

På andra sidan vattnet vid frihamnen, bakom kajskjul 107 finns det manöverbanor. Körskolorna har flyttat över dit nu under kalastider.

Jag och min flickvän ritade själv upp en bana på mitt verkstadsområde och lånade konor på en lokal hockeyklubb (ingen hockeyträning på sommaren). Konor kostar annars 69:- på Jula, inte så mycket kanske, men skall man ha 20 st blir det ju en del pengar. Banans uformning hittar du på http://www.vv.se/lagrum/pdf/1998nr052.pdf
Jag har sett folk köra på varuhusparkeringplatser och i industriområden. Konor, sprayfärg, tumstock och ritning -sen är ni i business!

Lycka till!

pilsner

Var där och körde, ett problem är att avstådet mellan konerna i serpentinen e för kort!!! men det e bara o sära på banan lite så blir det rätt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph