Manöverbana [BILD]

Skicka i 3an precis innan du når konerna....det är absolut bästa sättet att ge ett stabilt och säkert intryck på uppkörnings killen...Han vill se att du är säker på din sak, Som andra redan har sagt så blir det lätt rykig körning på 2an...

Se till att inte låsa upp bakslangen när du smäller i 1an i rudningen

N'är har du uppkörning??

Lycka till//
 
Absolut!
Starta på 1:an, men skippa 2:an utan skicka i 3:an precis innan du når konorna. Motorgången blir bra mycket lugnare å mindre orolig i samband med slalomkörningen!

Sedan är det bara å köra lugnt å fint genom banan så ska det inte vara några som helst problem!

/PeGe
 
Jag korde upp forra veckan. Banan ser ut sa men de tre sista konerna har jag for mig var i linje med varann.

Du klarar banan om du kor stabilt och ligger mellan 19 - 21, det ar nog inga problem, gv ar ocksa mycket lattare pa uppkorningen da, iallafall vi hade mindre yta att trana pa, sa var den mycket bredare.

Lycka till :tummenupp
 
Var lite väl taggad när vi värmde inför uppkörningen och då gick det på 17s men då fick jag en avhyvling av läraren (med tillägget att det såg stadigt och snyggt ut). På den borrade DR650 (700+cc) jag körde så drog jag upp den i fart på ettan, petade i tvåan och körde på den till vändningen då jag gick ner på ettan igen och gav järnet upp till 55 på tillbakavägen och motorbromsade från näst sista slalomkonen inför bromsningen. Tror att jag valde tvåan på tillbakavägen också.
 
Jag har för mig att man i vändningen vid bortre ändan får sätta ner foten (om man vill) bidrar dock nog inte till snabbare tider.

Annars gör som tidigare sagts starta på ettan och dra ur, hoppa sen över tvåan coh lägg i trean direkt. Bara cruisa :squid
 
Öhm? på den banan jag körde på så va undanmanövern på andra sidan?

Jag körde den på trafikskolan med :va
Det känns rätt trygt att ja lär mig fel bana
 
Huck skrev:
Öhm? på den banan jag körde på så va undanmanövern på andra sidan?

Jag körde den på trafikskolan med :va
Det känns rätt trygt att ja lär mig fel bana

Det kan variera från gång till gång vilken sida man gör undanmanövern på. Har man bara bromsat in tillräckligt så kan man lugnt och sansat rulla förbi hindret oavsett vilken sida det är på.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top