mammor

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
sen jag flyttade hemifrån har min mamma varje lördag kommit med en kasse med mat. det är väldigt uppskattat och lite överraskning också. man vet ju aldrig exakt vad som finns i dendär kassen.

fast jag har sett ett mönster. varje vecka köper hon nån slags citrusfrukt som är sur som fan och i stort sett omöjlig att käka. precis när jag käkat upp förra veckans lass med apelsiner utan att vomera kommer hon med en stor kasse med mandariner eller nåt annat surt skit. och all juice. juiceförrådet håller på att växa mig ur lägenheten.

vill ju inte göra henne ledsen. och vill inte heller att hon slutar handla frukt åt mig. hur förklarar jag dethär för min mamma så att hon begriper? är det fler som har mammor som inte förstår dethär med magkatarr? :gnissla

Ät inte frukten? Släng den?

Vaktar hon dig dygnet runt eller?

Vilken mamma du har !!!! :)
Hoppas du visar henne uppskattning för vad hon gör !

Håller med:säg bara att du inte vill ha så mycke frukt......... :tummenupp

Jag tycker att du har det enormt bra ändå... tänk bara på att mor din gör det av kärlek till dig, så blir det lite lättare att trycka i sig några bapelsiner :hihi

Är det inte lite "mammigt"

Alla sura frukter kan du skicka till mig tycker inte om dom som är söt, det ska vara surt....

Hur man än beter sig så är man alltid den där lilla skvällingen som absolut inte klarar av att köpa ett paket makaroner själv... Det är hopplöst :3freak

först o främst snäll morsa du har :) men va faen har du inte känt henne ett gäng år innan du flyttade? kan du inte bara säga att du inte gillar c-vitaminruset VARJE dag. finns ju äpplen... eller nåt :tungan

:va

vafan gnäller du för?

gratis mat å krejer.. ja skulle vart överlycklig

annars är de väl bara säga att du inte gillar "sura" frukter... hur svårt är deT? tror inte hon kommer mörda dig eller säga upp kontakten för det :tummenupp

Jag tycker att du och din mamma (och ditt skafferi) bor för långt borta.

För mycket mat är aldrig något problem! Skulle så klart gärna rycka in och hjälpa en dam i nöd! :D

Jag förstår inte problemet? :va

"Mamma, det är snällt men riktigt såå mycket citrusfrukter och juice kan jag inte äta/dricka själv".

Snygging, du får skaffa dig en karl som kan äta all frukt tillsammans med dig!

Eller så är du bara ärlig mot din mamma. Det brukar funka bra.

Min mor skickade Sverigepaket med palt till mig. Nödleverans, eftersom jag flyttade till ett land där palt inte fanns (Skåne). Jag blev däremot lite förnärmad när hon även slängde med pasta och pulversåser. "Tack för att du litar på min förmåga att förse mig själv med mat, kära mor"... de är bra söta, mammorna. När de är på lite lagom avstånd. :)

Whoooo! Ny smiley? Måste provas.

:argpådato

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!